e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 18/51 Úspešný podnikateľ očami stredoškoláka

    Úspešný podnikateľ očami stredoškoláka

    E-mail Print

    Ako si úspešného podnikateľa predstavujú budúci maturanti, ktorí sú cieľovou skupinou projektu Európskeho sociálneho fondu Škola mladého podnikateľa (ŠMP), realizovaného na Fakulte ekonomiky a manažmentu?

    "Mal by poznať svoj cieľ a to, čo chce podnikaním dosiahnuť. Mal by byť kreatívny, pracovitý, cieľavedomý, komunikatívny a mal by mať rád prácu s ľuďmi." (Lenka)

    "Mal by byť sebavedomý, ísť za svojím cieľom, ovládať zákonitosti fungovania trhovej ekonomiky, svetový jazyk, minimálne angličtinu a mať k dispozícii vždy najnovšie informácie." (Filip)

    "Mal by byť usilovný, ctižiadostivý, čestný, pracovitý, vytrvalý." (Tomáš)

    "Mal by to byť študovaný človek, ktorý má široký záber vedomostí a všeobecný rozhľad. Vie sa suverénne správať, chodí vždy upravený, je prirodzenou autoritou a lídrom kolektívu. Svoju prácu má rád a pristupuje k nej zodpovedne. Pre podnikanie je veľmi dôležité mať veľa kontaktov, ktoré treba udržiavať, a preto by mal byť aj človekom spoločenským. Je veľmi dôležité aj to, aby konal vždy legálne, aby ho negatívne neovplyvnila sila a moc peňazí." (Martin).

    Ako vidno, účastníci našej ŠMP majú celkom dobrú predstavu o vlastnostiach a osobnostných predpokladoch úspešného podnikateľa, ale aj o určitom kapitálovom zabezpečení, potrebnom na rozbehnutie podnikania. No aj na "nejaký ten životný štandard." Zároveň treba oceniť, že si uvedomujú dôležitosť vzdelania, vedomostí, včasných a hodnoverných informácií, ktoré sú pre podnikateľa na nezaplatenie. No a práve na takéto aspekty sa orientuje Škola mladého podnikateľa. V rámci Okienka do podnikania získali stredoškoláci konkrétnejšiu predstavu o tom, čo prakticky znamená podnikať. Že je to na jednej strane o dobrých a kreatívnych nápadoch, ale na druhej strane aj o tom, že treba rešpektovať prostredie trhu, legislatívne a iné obmedzenia, riadiť ľudí, rozhodovať a všetko v podnikovej i účtovnej evidencii zdokumentovať. Škola mladého podnikateľa učí podnikateľsky uvažovať, vyhľadávať príležitosti, analyzovať trhové možnosti a hľadať optimálne riešenia. Vzdelávanie v nej nie je založené len na memorovaní, ale aj na vzájomnom dialógu vyučujúceho a učiacich sa, na logickom chápaní súvislostí a učení sa na praktických príkladoch.

    O tom, že účastníkom ŠMP analytické schopnosti a tvorivý duch nechýbajú, svedčia aj odpovede na otázku: "V akej oblasti by sa dalo v Nitre podnikať? Čo by mohli podnikatelia v Nitre ponúknuť obyvateľom?" Stredoškoláci sa takmer jednomyseľne zhodli na tom, že príležitosti skrýva tretí sektor a ponuka by sa mohla rozšíriť napríklad o centrá pre mamičky s deťmi a strediská pre deti a mládež. Zároveň si však uvedomili, že pre mnohých podnikateľov sú lákavé najmä také oblasti podnikania, ktoré prinášajú okamžitý zisk. Držme našim mladým palce, aby im nadšenie pre podnikateľské nápady, v ktorých sa spája perspektíva ziskovosti so spoločenskou prospešnosťou, vydržali čo najdlhšie!

    Doc. Dr. Ing. ELENA HORSKÁ,
    prodekanka FEM