Medzi spôsoby, ako získavať nové poznatky a skúsenosti, ktoré pedagógovia môžu uplatňovať vo vzdelávacej i výskumnej činnosti, patria pracovné cesty a odborné pobyty v zahraničí. Takéto možnosti ponúka v akademickom roku 2008/2009 učiteľom FEM mobilitný projekt Leonardo da Vinci č.SK/08/LDV/PRO/01-83230116 Zlepšenie kvality odborného ekonomického a manažérskeho vzdelávania pre agropotravinársky sektor II. Projekt umožní mobility do partnerských inštitúcií v Holandsku, Nemecku a Taliansku, spolu pre päť účastníkov.
V súčasnosti už FEM pracuje na predložení nového návrhu mobilitného projektu pre akademický rok 2009/2010, v ktorom podľa získaných akceptačných listov od zahraničných partnerov predpokladá deväť mobilít do Holandska, Nemecka, Poľska, Rumunska a na Maltu.
V dňoch 10. až 23. novembra 2008 sa realizoval pobyt v poradenskej personálnej agentúre Agrojobs Dronten v Holandsku, na ktorom sa zúčastnila Mgr. EVA SVITAČOVÁ, PhD., z Katedry spoločenských vied a Mgr. ELENA KOVÁČIKOVÁ z Katedry odborného jazykového vzdelávania. Navštívili aj partnerskú univerzitu a zúčastnili sa na podujatí International Week.
Aké sú ich poznatky a skúsenosti? "Ako je známe, pedagógovia našej univerzity už navštívili Agrojobs a Dronten University of Applied Sciences (CAH Dronten) niekoľkokrát, pričom sa vždy stretali nielen s profesionálnym prístupom, ale i so srdečnosťou, nadšením a ochotou spolupracovať. Cieľom nášho pobytu bolo získať nové skúsenosti pre skvalitnenie celoživotného vzdelávania na FEM a vytvoriť priestor pre ďalšie formy spolupráce univerzity s jej absolventmi. Na tento účel slúžili panelové diskusie a brainstormingy s predstaviteľmi spoločnosti Agrojobs. Nakoľko sa v čase nášho pobytu konal na CAH Dronten International Week, náš pobyt bol obohatený o pracovné stretnutia so zahraničnými účastníkmi z Česka, Poľska, Maďarska, Talianska, Rumunska, Francúzska, ale i z USA, Kanady a z Južnej Afriky. Boli zamerané na skvalitnenie odborného vzdelávania, konkrétnejšie na inováciu niektorých aktivít a postupov vo vzdelávaní a vo výskume vrátane metód celoživotného vzdelávania. Navzájom sme sa zúčastňovali na podnetných prezentáciách jednotlivých účastníkov, kde sme sa oboznamovali nielen s mnohými témami z oblasti manažmentu moderných poľnohospodárskych podnikov, vidieckeho rozvoja, poľnohospodárskej praxe, ale i vidieckeho turizmu, sociálnej komunikácie a mnohými ďalšími. Vypočuli sme si i niekoľko prezentácií zahraničných študentov, ktoré sme mali možnosť spolu s holandskými kolegami hodnotiť a súčasne porovnávať, ako podobné úlohy zvládajú naši študenti v Nitre. Stretli sme sa aj so študentmi SPU v Drontene, ktorí si po prvej časti štúdia v Nitre následne vybrali ročné štúdium na tejto holandskej univerzite. Zdá sa, že napriek náročným úlohám, ktoré ich tam čakali a čakajú, neľutujú. V diskusiách sme mali možnosť porovnávať a hodnotiť niektoré rozdiely, s ktorými sa stretávajú na univerzite, ale i v novej krajine ako jej dočasní obyvatelia. Za podnetné pokladáme ich návrhy týkajúce sa foriem spolupráce s učiteľmi, alebo participácie na vedeckej odbornej činnosti. Niet pochýb o tom, že takýto študijný pobyt našich študentov obohatí nielen odborne, ale aj osobnostne. Na exkurziách, ktoré zabezpečili usporiadatelia International Week-u, sme sa oboznámili s činnosťami potravinárskych a poľnohospodárskych fariem a firiem, zameraných na pestovanie a spracovanie živočíšnych a rastlinných produktov.
Náš odborný pobyt v Holansku nepochybne poskytol námety na realizáciu celoživotného vzdelávania a na spoluprácu v tejto oblasti, na zladenie potrieb praxe s obsahom vzdelávania, ale i viaceré konkrétne návrhy na možnú kooperáciu medzi pedagógmi Drontenskej univerzity a SPU v Nitre. A v neposlednom rade, nám dvom nepochybne umožnil získať cenné skúsenosti pre naše lektorské aktivity a pritom sa zdokonaliť v anglickom jazyku," hodnotia svoju mobilitu pedagogičky FEM.