e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 8-9/51 Konfrontácia teórie a praxe

    Konfrontácia teórie a praxe

    E-mail Print

    Prednáška o vývoji bankovníctva v strednej a východnej Európe so zreteľom na situáciu na Slovensku odznela 14. decembra 2006 na Fakulte ekonomiky a manažmentu. Pozorným poslucháčom, študentom študijnej špecializácie financie v poľnohospodárstve a ekonomika podnikov, ju predniesla Regina OVESNY - STRAKA, popredná manažérka z oblasti finančníctva, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Slovenskej sporiteľne. Vyjadrila radosť z možnosti vystúpiť na akademickej pôde a priblížiť mladým ľuďom pohľad na bankovú sféru z pohľadu praxe. Na základe ukazovateľov vývoja finančných trhov v Európe a vo svete objasnila vplyv na bankový sektor jednotlivých krajín. Analyzovala trh bankových služieb pre podnikateľský aj súkromný sektor a podotkla, že slovenská klientela zatiaľ nie je zvyknutá myslieť v dlhodobom horizonte na to, ako naložiť s peniazmi, resp. ako investovať do budúcnosti.

    Priblížila podnikateľskú filozofiu a hospodárske výsledky Slovenskej sporiteľne, členky finančnej skupiny Erste Bank a perspektívne trendy vývoja, najmä v oblasti poskytovania úverov.

    V diskusii, ktorú moderoval doc. Peter Serenčéš, gestor študijnej špecializácie financie v poľnohospodárstve, študentov zaujímala najmä problematika zavedenia eura a príprava bankového sektora na tento závažný krok. Regina Ovesny - Straka pripomenula, že medzi prvoradé úlohy Slovenskej sporiteľne bude okrem zavedenia nového informačného systému patriť najmä dôkladné a včasné informovanie klientov a organizovanie seminárov pre podnikateľov. Diskutujúcich študentov zaujímala aj problematika ochrany údajov, zavádzania nových technológií do bezhotovostného styku či vývoj výšky poplatkov za služby bánk. Generálna riaditeľka za jedno zo zásadných kritérií podnikateľskej filozofie sporiteľne označila ochranu záujmov svojich klientov.

    KP