Katedra manažmentu a marketingu v edukačnom procese využíva okrem iných aj vlastné programové produkty na podporu výučby. Medzi najčastejšie využívané patria produkty TRH a AGROMARKET. Oba sa prezentujú v predmete agrárny marketing.
Už tretí akademický rok sa organizuje súťaž medzi študentmi piateho ročníka študijných špecializácií podnikový manažment, medzinárodný obchod a colný dohľad, prevádzka a ekonomika agrosubjektov a študentmi štvrtého ročníka špecializácie ekonomika podnikov, nazvaná SUPER OIL LIGA.
Predmetom programového produktu je marketingová filozofia rozhodovania o nástrojoch ceny, výroby, marketingu, investíciách, výskume a vývoji. Študenti si v študijných skupinách vytvorili fiktívne firmy, ktoré počas zimného semestra rozhodovali o uvedených nástrojoch podnikania. Pri realizácii sa po každom období rozhodovania cez PC vyhodnocovali výsledky 51 firiem, zapojených do súťaže. Po základnej časti súťaže z každej študijnej skupiny - spoločnosti - postúpili do širšieho finále víťazi, ktorí dosiahli najvyšší celkový zisk. Výsledky sa prezentovali na prednáškach, kde bolo uvedené poradie firiem a dosiahnutý celkový zisk.
V širšom záverečnom kole sa vytvorili tri spoločnosti, spolu 11 firiem. Do finále postúpili víťazi spoločností, ktoré súťažili o prvé až tretie miesto. Oceňujem záujem študentov o súťaž SUPER OIL LIGA. Programový produkt hravou formou motivuje študentov k rozvoju marketingového a logického myslenia, pretože rozhodujúo marketingových nástrojoch podnikania v konkrétnom konkurenčnom prostredí s cieľom dosiahnuť maximálny celkový zisk firmy.
Vo finále získala prvé miesto firma BELIMA, ktorej vedúcim manažérom bol Martin Blažko a členmi Martin Polák, Mária Ácsová, Lívia Nagyová a Johana Ürgeová (študenti medzinárodného obchodu a colného dohľadu).
Na druhom mieste sa umiestnila firma OLEJ LEJ (Zuzana Jadušíková, Lenka Karlíková, Branislav Jaďuď a Ondrej Lauko - študenti podnikového manažmentu).
Na treťom mieste bola firma WELLNESS (Kristián Boldižár, Lukáš Gmuca, Ivan Majer a Tatiana Juranová, študenti ekonomiky podniku).
Pri vyhodnotení boli ocenené aj firmy DEGMA (Martin Čery a Samuel Orság) a ZUKA OIL (Zuzana Žáčiková, Mariana Trčová, Zuzana Vendéghová a Miroslav Šilon), ktoré sa počas semestra pohybovali na prvom a druhom mieste.
Možno konštatovať, že sa úspešne skončil už tretí ročník súťaže, ktorá prispela k štúdiu základných faktorov marketingového prístupu k podnikaniu. Vyjadrujem poďakovanie všetkým študentom, ktorí sa zúčastnili.
Prof. Ing. DUŠAN ŠIMO, CSc.
Vo výučbe tvorivejšie
Marketingová súťaž TRH je nielen počítačová hra alebo simulácia, je to program, prostredníctvom ktorého si môžu študenti vyskúšať, ako by sa ich firma uplatnila na trhu. Samozrejme, v reálnom svete existuje omnoho viac faktorov, ktoré vplývajú na trh, ale podľa mňa táto hra pomôže študentom pochopiť jeho fungovanie. Naučí ich podnikateľskému mysleniu. V prvom kole sme použili stratégiu výroby čo najväčšieho počtu výrobkov strednej kvality za čo najnižšiu cenu. Osvedčila sa, ale návratnosť investícií bola dlhšia. Vo finále sme, naopak, vyrábali vysokokvalitné výrobky za vysokú cenu, čiže návratnosť počiatočnej investície bola rýchlejšia a dosiahli sme vysoký zisk.
Súťaž nielen zvýšila náš záujem o predmet a motivovala nás k ďalšiemu štúdiu, ale umožnila nám aplikovať naše doteraz získané poznatky a priblížiť sa k realite.
Chceli by sme sa poďakovať pánu profesorovi Šimovi, ktorý je iniciátorom tejto súťaže. Dúfame, že v budúcnosti sa takýto tvorivý prístup k výučbe bude uplatňovať vo väčšej miere.