e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 2/51 Humanizáciou proti "odbornej slepote"

    Humanizáciou proti "odbornej slepote"

    E-mail Print
    PÄTNÁSTKA KATEDRY SPOLOČENSKÝCH VIED

    Pri príležitosti pätnásteho výročia svojho vzniku usporiadala Katedra spoločenských vied 13. septembra vedeckú konferenciu pod názvom Problémy a perspektívy humanizácie vzdelávania, na ktorej sa zúčastnili okrem domácich aj kolegovia z UKF Nitra, TU Zvolen, UMB v B. Bystrici, Juhočeskej univerzity v Českých Budějoviciach, TU v Liberci a ČZU v Prahe.

    Účastníci konferencie vo svojich vystúpeniach zamerali pozornosť predovšetkým na niektoré aktuálne otázky humanizácie vzdelávania študentov. V diskusii vyzdvihli význam formovania tolerancie v osobnosti študentov vo vzťahu k iným kultúram v rámci tzv. multikultúrneho prístupu k vzdelávaniu, ako aj potrebu prekonávania úzkej špecializácie pri formovaní odborného profilu absolventov, predovšetkým štúdia technického zamerania. Príliš jednostranná odborná špecializácia, niekedy označovaná aj ako "odborná slepota" odporuje prehlbujúcej sa komplexnosti a vzájomnej previazanosti rozmanitých sfér spoločenského života. Riešenie problémov, či už technických, ekonomických, biologických a podobne, je vždy späté s množstvom rozmanitých spoločenských dôsledkov, ktoré jednostranná špecializácia nie je schopná vnímať a často ani akceptovať. S týmto problémom tesne súvisí aj potreba posilňovať ekologické vedomie študentov, vedomie súvislosti medzi praktickým konaním človeka a prírodnými podmienkami spoločenského života, ktorému bola v diskusii venovaná značná pozornosť.

    Účastníci konferencie sa vo svojich príspevkoch, napriek diferencovaným prístupom k problematike zhodli na tom, že v podmienkach vzrastajúcej diferenciácie a individualizácie spoločenských foriem života na jednej strane a v podmienkach globalizácie na strane druhej, t.j. v podmienkach vzrastajúcej komplexnosti a spojitosti diferencovaných foriem života, nadobúda humanizácia vzdelávania stále väčší význam.

    Poznámka: Príspevky z vedeckej konferencie sú publikované vo vedeckom zborníku na CD nosiči.

    Doc. PhDr. VLADIMÍR MANDA, CSc.