e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Studentsky zivot "nulovy"?

    E-mail Print

    Poznate to; su dni, kedy sa citite neisto a prenasle-
    duju vas same neprijmene myslienky - parafrazujem slogan
    jednej celkom znamej reklamy a mam na to padny dovod. Chmur-
    ne myslienky, ktore ma v predposlednom rocniku studia coraz
    intenzivnejsie prenasleduju, vznikaju pri zodpovedani si o-
    tazky, ako budem o par rokov hodnotit svoj "studentsky zi-
    vot".Ba co viac, predstavujem si, ako podobnu otazku kladiem
    ovela sirsej "komunite" svojich kolegov a pokusam sa na za-
    klade tohto imaginarneho "sociologickeho prieskumu" roz-
    triedit ich do troch zjednodusenych kategorii.
    Prvu, v mojej predstave pomerne pocetnu skupinu tak
    tvoria studenti, ktori su so svojimi mimostudijnymi aktivi-
    tami nadmieru spokojni. Vacsinu z nich totiz tvoria jedin-
    ci, ktori nevynikaju velmi dobrym prospechom, profesionalny
    pristup k praci uz vobec nie je prvoradnym objektom ich za-
    ujmu a v spomienkach na vysokoskolske studium budu dozivot-
    ne blahorecit najma krasnym "zlatym" casom a preflamovanym
    nociam.
    Kategoria druha je bezpochyby najpocetnejsia. Pozos-
    tava najma z mladych ludi pochadzajucich z vidieka, ktori
    si svoj odbor vybrali z cisto profesionalneho hladiska a je
    potrebne poznamenat, ze z tejto skupiny vychadzaju odborne
    najsposobilejsi a prospechovo najuspesnejsi absolventi.
    Pri hodnoteni mimoskolskej cinnosti oboch skupin je najvy-
    raznejsim rozdielom medzi oboma skupinami skutocnost, ze
    studenti druhej skupiny nemaju takmer ziadne poziadavky na
    "kulturne vyzitie". Snad len s vynimkou sportovych aktivit
    ci obcasnych navstev kin. Drviva vacsina studentov polnoho-
    spodarskych odborov pochadza z dedin ci obci s nevelkym
    poctom obyvatelov. Takmer vsetci pocitaju s navratom do
    svojich rodisk a s tym suvisiacim prezitim pokojneho rodin-
    neho zivota a prace v polnohospodarskych podnikoch vo funk-
    ciach agronomov, ekonomov ci mechanizatorov. Netreba pripo-
    minat, ze prave oni su dolezitou sucastou nasej spolocnosti
    a je predpoklad, ze ich vyznam bude prave v nasledujucich
    rokoch narastat.
    Vytvorit na skole atomsferu, ktora pozdvihne aj ich
    uroven (nazvem ju "urovnou uvedomovania si sirsich suvis-
    losti") je prave ulohou malopocetnej skupiny tretej: tych,
    ktori sa snazia vidiet i "za roh". Predpokladam, ze korene
    vacsiny studentov nasej skoly siahaju do rodin navysost
    rolnickych, co je trieda, ktorej nazory na zivot sa znacne
    lisia od tej, z ktorej pochadzaju napriklad studenti brati-
    slavskych skol. Pasivita prvych dvoch skupin v organizovani
    spolocenskych podujati "vyssieho rangu" a v spolcovani sa
    do podobnych zaujmovych zdruzeni, je teda uplne pochopitelna.
    Nasa skola ako jedna z mala (ak nie jedina) zrejme
    dodnes nezaregistrovala ani jednu ziadost o povolenie na
    vydavaniu samostatneho studentskeho casopisu. Aka je uroven
    relacii internatneho rozhlasoveho studia SD Mladost (ak vo-
    bec vysielaju)? Recitaciu clankov z dorasteneckych casopi-
    sov zachranuju uz len zriedkave, pomerne kvalitne relacie o
    hudbe. Kde je zdrava studentska revolta, ktora by prispela
    k odstraneniu katastrofalneho stavu studovni na Mladosti?
    (Lepkave stoly boli umyte az na konci semestra a stolicky
    tam nie su uz par rokov.)
    Vsetky pokojne, zlepsenie atmosfery prinasajuce zme-
    ny musime iniciovat prave my, ktori si uvedomujeme ich ne-
    smierny vyznam pre zmenu myslenia nas vsetkych. Vedomie
    "sirsich suvislosti", ktore buducej vidieckej inteligencii
    pomozeme ziskat, sa v konecnom dosledku prejavi mozno uz o
    par rokov pri rozhodovani o dalsom smerovani nasej spoloc-
    nosti. Kriteriom rozlisovania medzi nevzdelanymi a mudrymi
    ludmi nie je titul pred menom, ale miera zodpovednosti za
    zivot na Zemi. Zda sa, ze tento pocit paradoxne chyba prave
    pomerne velkej casti studentov polnohospodarstva...

    Radovan Kazda, IV. melio