e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 3/64 O pozícii pedagogiky a psychológie vo vysokoškolskom vzdelávaní

    O pozícii pedagogiky a psychológie vo vysokoškolskom vzdelávaní

    E-mail Print

    Pri príležitosti osláv 60. výročia založenia Fakulty ekonomiky a manažmentu a 55. výročia založenia Katedry pedagogiky na SPU v Nitre (v súčasnosti Centrum pedagogiky a psychologického poradenstva FEM SPU v Nitre) sa 1. - 2. októbra konala medzinárodná vedecká konferencia UNIVERSITAS MODERNA - Pedagogicko-psychologické vzdelávanie na vysokej škole v retrospektíve a jeho perspektívy.

    V rámci programu prvého dňa sa konalo slávnostné zasadnutie rozšírenej Vedeckej rady FEM a kultúrno-spoločenský program. Na podujatiach sa zúčastnili aj riaditelia a zástupcovia stredných odborných škôl (SOŠ) z celého Slovenska, s ktorými má FEM podpísané zmluvy o spolupráci a sú cvičnými školami pre realizáciu pedagogických praxí študentov SPU. Zástupcovia SOŠ slávnostne prevzali tabuľky s označením Cvičná škola Centra pedagogiky a psychologického poradenstva SPU v Nitre. V súčasnosti má Centrum PPP FEM podpísaných s cvičnými školami 27 zmlúv o vzájomnej spolupráci v oblasti prípravy učiteľov profesijných odborných predmetov.

    Druhý deň prebehla vedecká konferencia zameraná na problematiku pozície pedagogiky a psychológie vo vysokoškolskom (VŠ) vzdelávaní na neučiteľských vysokých školách a na špecifické otázky spojené s terciárnym vzdelávaním. Zúčastnili sa na nej slovenskí a českí VŠ učitelia a doktorandi, ako aj zástupcovia SOŠ. Téma podujatia súvisela s aktuálnymi otázkami VŠ vzdelávania, VŠ pedagogiky a psychológie v kontexte udržateľnosti, s prípravou učiteľov profesijných predmetov a problémami odborových didaktík v zmysle súčasných požiadaviek na odborné vzdelávanie. Hlavné referáty (vystúpila doc. M. Sirotová z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, doc. R. Dytrtová a Ing. E. Kříž z ČZU v Prahe, prof. E. Petlák z KU v Ružomberku) boli zamerané na problematiku VŠ pedagogiky a prípravu učiteľov profesijných predmetov.

    V rámci plenárneho rokovania pre oblasť VŠ pedagogiky odzneli mnohé podnetné myšlienky ako skvalitňovať súčasnú výučbu na vysokých školách. V sekciách odznelo 23 príspevkov. Posledná sekcia Reminiscencie zo života Katedry pedagogiky (KP) na SPU v Nitre sa niesla viac v neformálnom štýle. Odzneli v nej príspevky a spomienky mapujúce obdobie vzniku KP v roku 1964 na vtedajšej Prevádzkovo-ekonomickej fakulte VŠP až po súčasnú existenciu Centra pedagogiky a psychologického poradenstva FEM SPU v Nitre. Od svojho vzniku prešlo pracovisko mnohými zmenami, ktoré súviseli s organizačným začlenením v rámci univerzity, názvom pracoviska a jeho umiestnením (Katedra pedagogiky, Katedra pedagogiky a sociológie, Katedra pedagogiky a psychológie, Katedra pôdohospodárskeho učiteľstva, Centrum pedagogiky a psychologického poradenstva).

    Súčasní i bývalí zamestnanci pracoviska vyjadrili nádej, že sa bude naďalej rozvíjať a realizovať oblasti svojej činnosti, ktorými bolo poverené od jeho vzniku až po súčasnosť a to: pedagogické vzdelávanie vysokoškolských učiteľov, príprava učiteľov profesijných predmetov a psychologické vzdelávanie a poradenstvo.

    PaedDr. Tímea Šeben Zaťková, PhD., FEM