e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 3/64 ZO ŠTUDENTSKÝCH NÁPADOV: Naše potraviny – vaše zdravie

    ZO ŠTUDENTSKÝCH NÁPADOV: Naše potraviny – vaše zdravie

    E-mail Print

    marek petrilakS nápadom ako dostať čerstvé lokálne produkty z regiónov bližšie k ľuďom prišiel Ing. Marek Petriľák, doktorand na Fakulte ekonomiky a manažmentu. Na Facebooku založil platformu Naše-Vaše, kde propaguje ponuku malých rodinných fariem a družstiev.

    „Rodinné farmy nemajú toľko voľných prostriedkov na marketing ako obchodné reťazce. Potenciálni zákazníci často ani nevedia, že v ich vlastnom regióne, dokonca neďaleko ich bydliska, je farma, ktorá ponúka skutočne výborné produkty,“ hovorí Marek Petriľák, študent 3. ročníka doktorandského štúdia, ktorý si za tému dizertačnej práce vybral práve faktory úspešnosti predaja lokálnych agropotravinárskych produktov. Jeho školiteľkou je prof. Elena Horská z Katedry marketingu a obchodu FEM. V spolupráci so Slovenským mliekarenským zväzom a prostredníctvom televíznej relácie Farmárska revue najskôr oslovil farmárov s výzvou, aby sa zapojili do prieskumu. Z neho zistil, aké sú ich možnosti produkcie, balenia, odbytu a umiestnenia mliečnych produktov na slovenskom trhu. Do prieskumu sa zapojilo 43 fariem, z nich vyše polovica súhlasila s návštevou autorov dotazníka. „Iné je mať údaje do štatistiky a iný je osobný kontakt, keď vidíme priamo na mieste ako výrobcovia riešia marketing a odbyt svojich výrobkov,“ vysvetľuje M. Petriľák.

    nase vaseVďaka darcom na portáli Ľudia Ľuďom sa mohol vybrať na prvý z plánovaných roadtripov po slovenských farmách. „Začali sme na západnom a strednom Slovensku. Nafotili sme produktové fotografi e mliečnych produktov, porozprávali sme sa s farmármi, získali sme obraz, čo ich trápi a v čom sa im darí. Príspevky sme uverejnili na facebookovej stránke Naše-Vaše, pričom pri každom produkte je uvedená cena, možnosť ako sa dá objednať, dostupnosť farmy a podobne. Potenciálny zákazník tak vie, kde majú aké výrobky, vie kontaktovať farmára a objednať si ich.“ Nákupný zoznam je pestrý – syry, oštiepky, uzlíky, nite, korbáčiky, parenice, jogurty, nátierky, syrové košíky či torty, ale aj bryndza, žinčica, zákvas... Následná odozva na sociálnej sieti prekvapila aj samotného autora. „Dosah príspevkov bol až 40-tisíc používateľov týždenne, niektoré zdieľania sa vyšplhali až na 250. Najväčší záujem mali ľudia od 45 do 60 rokov, pričom až 89 percent tvorili ženy. Potvrdilo sa, že žena je v domácnosti tá, ktorá nakupuje a sleduje sociálne siete,“ prezradil Marek.

    Teraz ho čaká ďalšia časť prieskumu, zameraná na spotrebiteľov. Overí si, či a za akých podmienok sú ochotní kupovať lokálne produkty a nakoľko im výrobcovia môžu vyjsť v ústrety. „Mojím zámerom je spojiť svet výrobcov so svetom spotrebiteľov a nájsť vyhovujúce riešenie,“ dodáva s optimizmom. V budúcnosti chce však svoju myšlienku rozvinúť ďalej. Rád by vybudoval systém lokálnych predajcov, akýchsi agentov, ktorí by odoberali produkty z malých fariem a ponúkali ich priamo spotrebiteľom. Viac na https://www.facebook.com/naše-vaše -239141700347096/

     

    za