Aktuálnou spoločenskou výzvou sú rozdiely v úrovni rozvoja regiónov. Nástrojom na riešenie týchto disparít je koncept miestneho rozvoja, ktorý si vyžaduje zmenu v príprave absolventov zameranej na riešenie nových situácií v praxi. Pedagógovia na Katedre regionalistiky a rozvoja vidieka (KRRV) FEŠRR sa preto rozhodli inovovať výučbu štyroch profilových vyučovacích predmetov.
Predmety - rozvoj vidieka, sociálny rozvoj vidieka a sociálna politika, regionálny a miestny rozvoj a vidiecky cestovný ruch budú obohatené o výučbové videá z vybraných slovenských obcí. Kombinácia textu a audiovizuálneho učebného materiálu otvára možnosti pre výučbu založenú na ukážkach praktických problémov a ich riešení, a teda pre rozvoj problémového myslenia študentov. Leto si teda členovia KRRV spestrili nakrúcaním rozhovorov a ilustračných záberov v obci Spišský Hrhov, Kláštor pod Znievom, Podhájska a Hrušov, ktoré spája rozvoj založený na vnútorných zdrojoch. Ich príklad ukazuje, ako sa negramotný Róm môže stat vyhľadávaným stavebným majstrom, ako sa mladý človek bez skúseností môže stat po pár rokoch vo vedení obce uznávanou autoritou, alebo ako sa môže marginalizovaná obec úspešne rozvíjať na základe kultúrneho kapitálu.