e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 1/64 FEM: Využitie Laboratória spotrebiteľských štúdií v praxi

    FEM: Využitie Laboratória spotrebiteľských štúdií v praxi

    E-mail Print

    laboratorium femPraktické ukážky využitia laboratórnych a terénnych možností pre domáci biznis a podnikateľské stratégie prezentovali 18. júla na Fakulte ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre v rámci podujatia Laboratory workshop day. Cieľom bolo predstaviť využitie Laboratória spotrebiteľských štúdií (LSŠ) v praxi. Fakulta ho otvorila v októbri minulého roka.

    V modernom laboratóriu skúmajú nákupný priestor, čo spotrebiteľ nakupuje a aké sú pri tom jeho pocity. Snahou odborníkov je aj pomôcť výrobcom v otázkach výberu obalu, farieb, dizajnu produktu, správnej ceny a pod. Riaditeľ LSŠ Ing. Jakub Berčík, PhD., priblížil výskum, ktorým sledujú spotrebiteľské správanie, ako aj pilotné testovania a prvé referencie, ktoré sa týkajú najmä maloobchodnej sféry a sféry služieb.

    „Výskum realizujeme v online a offl ine prostredí. Online prostredie delíme na dve kategórie – keď využívame internet ako nástroj pre získanie dát od respondentov, alebo keď využívame internet ako prostriedok, ktorý podlieha testovaniu mobilných aplikácií, webových stránok alebo online komunikácie. Offl ine prostredie predstavuje testovanie akéhokoľvek prostredia - banky, predajne, ale napríklad aj bilbordu, kde skúmame jeho účinnosť, koľko ľudí si ho v praxi reálne všíma a podobne,“ povedal J. Berčík. Pokiaľ ide o senzorické hodnotenie potravín, vo výskume sa venujú aj skúmaniu nevedomej stránky, keďže podvedomie má významnú rolu v spotrebiteľskom rozhodovaní. „Človek si uvedomuje 50 procesov, ale ďalších dvetisíc je podvedomých,“ vysvetľuje J. Berčík.

    Dodáva, že testujú aj interakcie - ako človek reaguje, keď sa stretáva s nejakou novinkou. Tiež skúmajú, ako sa človek cíti v danom pracovnom prostredí, čo na neho vplýva, trajektóriu jeho pohybu a i. Zaujímajú sa aj o faktory prostredia ako je osvetlenie, ozvučenie, kvalita vzduchu, ktoré majú zásadný vplyv na emócie hlavne na nevedomej úrovni. Ako J. Berčík zdôraznil, ide o výskum, ktorým sledujú spotrebiteľské správanie, konečné rozhodnutie o tom, aké bude nákupné prostredie, je však na konkrétnych subjektoch.

    Názorné ukážky

    V rámci programu Laboratory workshop day prebehli aj názorné ukážky testovania a ochutnávky vybraného produktu reklamy, monitorovanie reálnych dát využiteľných v praxi. Návštevníci sa mohli dozvedieť, čo všetko sa laboratórne a reálne skúma v oblasti merchandisingu, ako pôsobia faktory prostredia na predajnej ploche, aké sú moderné trendy v marketingu - aróma marketing. Výskumníci ukázali, ako sa dá vybrať správna aróma pre predajný priestor, ako ju testovať a dosiahnuť želaný efekt.

    rch

    FOTOGALÉRIA