Úspešný projekt Erasmus+ KA2 Strategic Partnership s názvom Implementácia spotrebiteľskej neurovedy a smart výskumných riešení v aromachológii (NEUROSMARTOLOGY (2018-1-SK01- KA203-046324) Fakulty ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre sa posunul vo svojich aktivitách.
Koncom mája (24. - 25.) sa konalo medzinárodné projektové stretnutie na pôde SPU v Nitre. Cieľom projektu je implementovať vône v predajných priestoroch a kontrolovať kvalitu vzduchu. Projekt je naviazaný na Laboratórium spotrebiteľských štúdií na FEM SPU v Nitre, kde sa budú testovať vybrané vône v špeciálne vyvinutom a vyrobenom „aróma boxe“ v kombinácii s neurozobrazovacou metódou, čím sa dosiahne kvalitnejší výber arómy a jej následné nasadenie v praxi. Hlavný koordinátor projektu Ing. Jakub Berčík, PhD., ako prvý na Slovensku prišiel s myšlienkou skúmať aromachológiu aj z vedeckého hľadiska a hlbšie pochopiť trend „aróma marketingu“ a jeho význam pre prax. Projektovým partnerom z univerzít (Katolícka univerzita Ružomberok, Chemická a technologická univerzita Praha, Ekonomická univerzita Poznaň, Univerzita Miguela Hernándeza, Orihuela, Univerzita južného Dánska, Odense) a z praxe (slovenská fi rma Aroma marketing a nemecká fi rma REIMA Air- Concept), predstavil hlavný cieľ a outputy, ktoré sa v nasledujúcich troch rokoch budú riešiť.