Vo Vydavateľstve SPU v Nitre vyšla koncom minulého roka vysokoškolská učebnica s uvedeným názvom. Autorky – prof. Elena Horská, Ing. Johana Paluchová, PhD., a Ing. Jana Gálová, PhD., v úvode knihy uvádzajú, že 21. storočie prinieslo nové skutočnosti spoločensko-ekonomického a politického vývoja medzinárodného spoločenstva.
„Na svetovej obchodnej scéne sa významne prejavujú rýchle sa rozvíjajúce ázijské ekonomiky. Európska únia sa snaží zdôrazňovať význam integrácie a jednotného postupu pre svojich členov, politika USA napriek proklamovanej globalizácii začína výraznejšie chrániť svoj trh. Lokálne je konkurenciou globálneho a imigračné vlny vo svete posúvajú hranice etnického marketingu.“ Publikácia reflektuje všetky aktuálne témy prostredníctvom praktických príkladov v jednotlivých kapitolách. Úvodné vysvetľujú význam marketingu a jeho prejavy v medzinárodnom podnikateľskom prostredí. „Kľúčovou otázkou pri formovaní jednotlivých marketingových prvkoch ponuky zostáva na jednej strane úroveň spokojnosti cieľového zákazníka a na druhej strane ekonomická efektívnosť.“ Realita trhu si žiada chápať marketingové javy a procesy v súvislostiach, ktoré čitateľ nájde v každej téme i naprieč celou učebnicou. Vyše 240-stranová publikácia pozostáva z 9 kapitol, je vhodne doplnená farebnými obrázkami a tabuľkami. Určená je študentom ekonomiky a manažmentu, ale aj ostatným záujemcom z radov manažérov, podnikateľov a všetkým, ktorí podporujú zámery internacionalizácie hospodárskeho života. Správne formované marketingové stratégie, implementované v medzinárodnom prostredí, odkrývajú mnohé príležitosti. Záleží na odhodlaní, flexibilite a kreativite ľudských zdrojov, s akým nadšením ponúkané výzvy súčasnej doby príjmu a možnosti svojho podniku rozšíria.
rch