Univerzít či vysokých škôl je u nás veľa, možností štúdia ako maku. Vzdelávací „trh“ je vskutku pestrý. To je jedna strana mince. Druhou sú budúci maturanti, ktorí sa rozhodujú, čo ďalej. Ako ich zaujať a presvedčiť, aby sa prihlásili práve na tú našu univerzitu, na naše študijné programy?
To je každoročná dilema zodpovedných predstaviteľov fakúlt, aktuálna práve v prvých mesiacoch roka. Možností práce s verejnosťou v tejto oblasti je veľa. Dni otvorených dverí, inzeráty v tlači, výstavy, pútavé webky a aplikácie. To všetko sprevádzané stohmi farbistých propagačných materiálov, ponúkajúcimi dobré uplatnenie absolventov, študijné pobyty v zahraničí, možnosti aktívneho prežívania voľného času. Nuž, ani maturant to nemá ľahké!
Aj naša univerzita je súčasťou týchto aktivít. Ako prvá v tomto roku otvorila 19. januára záujemcom svoje brány Fakulta ekonomiky a manažmentu. Budúcich vysokoškolákov vítali predstavitelia fakulty, ale aj maskot FEMky, ktorý na podobných podujatiach nesmie chýbať. Nuž a stredoškoláci sa dozvedeli všetko, čo im treba vedieť o študijných programoch, internacionalizácii a networkingu, ale aj o možnostiach študentského života.
O týždeň neskôr sprístupnila Fakulta záhradníctva a krajinného inžinierstva verejnosti svoje ateliéry a učebne a umožnila mladým návštevníkom nahliadnuť do zákulisia. V priebehu dňa si mohli zvoliť ľubovoľný študijný program a vydať sa na krátku cestu vzdelávacím procesom. Mali jedinečnú príležitosť porozprávať sa so súčasnými študentmi či absolventmi a spoznať svojich budúcich učiteľov, skrátka dozvedieť sa všetko, čo ich zaujíma. Fakulta spustila od januára aj novú kreatívnu kampaň pre uchádzačov o štúdium. Prostredníctvom digitálnej komunikácie predstavuje trojicu študijných odborov – krajinárstvo, záhradníctvo a krajinnú a záhradnú architektúru. Autori hovoria, že ak majú študenti na to hlavu, nos či oko, aj oni môžu rozhodovať o tvare našej krajiny, preraziť so svojou vlastnou značkou, alebo navrhovať parky či záhrady po celom svete. Súčasťou kampane je aj unikátny instagramový účet s názvom Flórstagram, videá a kreatívy na sociálnych sieťach a podporná webová stránka vonavestudium.sk, kde uchádzač o štúdium nájde všetky potrebné informácie.
Maratón pokračoval v prvý februárový piatok, keď svoje pracoviská sprístupnili až tri naše fakulty, FEM, FEŠRR a FAPZ. Záujemcov, ktorí zavítali na Fakultu agrobiológie a potravinových zdrojov zaujímali najmä možnosti štúdia, podmienky prijímacieho konania, ponuka ubytovania či trávenia voľného času. Súčasťou dňa otvorených dverí bola prehliadka laboratórií Výskumného centra AgroBioTech, priestorov jazdeckého centra, univerzitného vivária, botanickej záhrady a vzorkovníc plodín a zvierat.
Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov a Fakulta biotechnológie a potravinárstva pozvali záujemcov o štúdium aj do svojich stánkov na sérii výstav Kam na vysokú, ktorá sa od 30. januára do 8. februára formou road show konala v šiestich krajských mestách: v Trnave, Nitre, Žiline, Banskej Bystrici, Prešove a Košiciach. Pedagógovia a študenti informovali potenciálnych študentov o ponúkaných študijných programoch, možnostiach štúdia v zahraničí, ale aj o uplatnení absolventov v praxi.
V piatok 9. februára sa konal Deň otvorených dverí aj na Fakulte biotechnológie a potravinárstva, ktorá v budúcom akademickom roku ponúka mladým štúdium v akreditovaných bakalárskych programoch agrobiotechnológie, agropotravinárstvo, aplikovaná biológia, bezpečnosť a kontrola potravín, vinárstvo a potraviny a technológie v gastronómii.
Vstupné priestory OC Galérie Mlyny patrili 6. februára katedrám a pracoviskám Technickej fakulty. Záujemcom prezentovali nielen akreditované študijné programy, ktoré na fakulte ponúkajú, ale návštevníci si na vlastnej koži mohli vyskúšať aj rôzne novinky zo sveta techniky a technológií, ktoré im predviedli zástupcovia jednotlivých katedier. Zariadenie na meranie sily stisku, ťahu rúk a mŕtveho ťahu, frézované logo fakulty, vyrobené v priamom prenose, kamerový systém, snímajúci kvalitu výliskov, alebo autopilota, ktorý sa montuje do kombajnov a traktorov. Zaujal aj tester kvality brzdových kvapalín, boroskop, ktorý vidí aj tam, kam ľudské oko nedosiahne, solarimeter a hlukomer, rovnako ako recykláty z autotextílií a nápojových obalov...
V Galérii Mlyny sa 7. marca predstavilo aj šestnásť katedier a pracovísk Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov, ktoré záujemcom o štúdium a širokej verejnosti ponúkli to najzaujímavejšie zo svojej pedagogickej a vedeckovýskumnej činnosti. Návštevníci si mohli vyskúšať odber pôdnych vzoriek či postupy využívané pri molekulovo-genetických analýzach živočíchov, nahliadnuť do špeciálnych herbárových položiek a mikroskopických preparátov, otestovať si prácu s automatickou pipetou, pod mikroskopom pozorovať patogénne organizmy, ktoré spôsobujú rôzne choroby ovocia a zeleniny. Ďalší si mohli formou súťažného testu overiť svoje vedomosti o mineráloch a horninách, iní o obilninách či strukovinách. Zabavili sa aj pri lúpaní špaldy, ochutnávaní čajov z liečivých bylín, porovnávaní vzoriek živých tráv či odpaľovaní golfovej loptičky na umelom trávniku. Malých aj veľkých potešili živé exponáty kuriatok či králikov a ukážka práce s dravcami, ktorú predviedli členovia sokoliarskeho krúžku.
KP
Máš na to oko, nos, hlavu? Nová digitálna kampaň FZKI, zameraná na uchádzačov o štúdium
Pracoviská Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov predstavilisvoju pedagogickú a vedeckovýskunú činnosť návštevníkom Galérie Mlyny Foto: za
Členovia sokoliarskeho krúžku FAPZ predviedli prácu s dravcami Foto: Filip Gedaj
Technická fakulta sa už tradične predstavuje stredoškolákom aj v Galérii Mlyny Foto: Ján Csillag