Prevzal ho rektor SPU Dr.h.c. prof. Ing. Peter Bielik, PhD., a prorektorka pre vzdelávaciu činnosť a ECTS prof. RNDr. Zdenka Gálová, CSc., 8. novembra v Primaciálnom paláci v Bratislave.
Na podujatí sa za SPU zúčastnila aj kvestorka doc. Ing. Izabela Adamičková, PhD., predsedníčka AS SPU a vedúca Transferového centra SPU doc. Mgr. Ing. Danka Moravčíková, PhD., a univerzitný manažér kvality prof. Ing. Jozef Hrubec, CSc., z TF. Vyhlasovateľom súťaže je Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR ako koordinátor štátnej politiky kvality SR. Tento rok sa konal už 17. ročník súťaže Národná cena SR za kvalitu. Súťaž je založená na aplikácii modelov kvality, modelu výnimočnosti EFQM a modelu CAF. Tie ponúkajú komplexný pohľad na manažérstvo organizácie a sú určené tým, ktorí hľadajú cestu k ďalšiemu zlepšovaniu a pýtajú sa, čo ďalej po certifikácii systému manažérstva kvality. Prostredníctvom modelov kvality majú organizácie možnosť komplexne zhodnotiť svoje činnosti a stanoviť oblasti, kde treba smerovať ďalšie zlepšovanie. Víťazom súťaže Národnej ceny SR za kvalitu za rok 2016 v rámci podnikateľského subjektu sa stala spoločnosť KIA Slovensko a v oblasti verejného sektora Trnavská univerzita v Trnave. Ocenenia si víťazi a ocenení prevzali z rúk Pavla Pavlisa, predsedu Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR. Prihlásené organizácie prešli počas roka náročným hodnotiacim procesom, ktorý začal samohodnotením a následne boli preverené externým hodnotením. „Cesta za kvalitou býva tŕnistá, kvalita a zlepšovanie je nikdy nekončiaci cyklus. Tí, ktorých dnes oceňujeme sa neboja prekážok. Ich výsledky sú nadpriemerné a dúfam, že budú príkladom pre ďalších,“ povedal P. Pavlis.
„Sme hrdí, že sme získali prestížne Ocenenie zlepšenia výkonnosti organizácie. Chcem poďakovať všetkým pracovníkom univerzity, ktorí sa na ňom podieľali. Je to zároveň výzva do budúcnosti,“ vyjadril sa rektor SPU prof. Peter Bielik. „Model CAF ako samohodnotiaci nástroj nám ukázal, v čom sme výnimoční, kde sú možnosti zlepšovania a zároveň nám dáva riešenie ako systematicky zvyšovať kvalitu, výkonnosť, efektívnosť a spokojnosť študentov a ďalších zainteresovaných strán. Preto každému, komu záleží na napredovaní a neustálom zlepšovaní organizácie odporúčam zapojiť sa do tejto súťaže,“ dodal rektor. Tiež uviedol, čo pre univerzitu znamená pojem kvalita. „Pod týmto pojmom rozumieme kvalitné vzdelávanie, špičkový výskum, inšpiratívne prostredie a na vrchole sú absolventi uplatniteľní v praxi, schopní reagovať na výzvy súčasnosti. Veľmi dobre si uvedomujeme, že to, čo je dnes kvalitné, zajtra môže byť sotva priemerné. Preto sa snažíme kvalitu vysokoškolského vzdelávania trvale zvyšovať. Na dosiahnutie tohto cieľa máme nastavené procesy na univerzite tak, aby boli prehľadné, zrozumiteľné, plánované, monitorované a pravidelne vyhodnocované. Lebo len takto dokážeme udržať krok s renomovanými európskymi univerzitami.“