Vo Viedni sa 14. – 17. decembra 2015 konalo projektové stretnutie k projektu FOODCOST (Food Quality and Consumer Studies). Ide o projekt Erasmus+ Strategické partnerstvo č. 2014-1-SK01-KA2013-000464, na ktorom spolupracuje FEM a FBP SPU v Nitre.
Projekt sa zaoberá inováciou a modernizáciou obsahu štúdia na trh potravín orientovaných študijných programov. Koordinátorom projektu je FEM, participujú na ňom účastníci z ďalších ôsmich európskych krajín. Na treťom projektovom stretnutí, ktoré sa uskutočnilo na Univerzite prírodných zdrojov a aplikovaných prírodných vied vo Viedni, sa diskutovalo o obsahu a zameraní štyroch inovatívnych kníh, ktoré obohatia výučbu marketingových predmetov a sprostredkujú nové poznatky zo štyroch kľúčových oblastí (Senzorický marketing a aroma marketing, Neuromarketing pre trh potravín, Rozšírená realita pre spotrebiteľov a trh potravín, Zdravie, výživa, spotrebiteľské trendy a rozvoj produktov). Všetky štyri knihy budú vydané koncom jari 2016 a budú dostupné aj online. Budú tiež prezentované na medzinárodnom workshope Food Sciences and Consumer Studies 2016, ktorý sa uskutoční v máji paralelne v Krakove a Nitre. Primárne sú určené pre univerzitných učiteľov a študentov, ale aj pre podniky a výskumné inštitúcie orientované na trh s potravinami. Výsledky projektu významne prispejú k zefektívneniu a skvalitneniu výučby a vzdelávania na univerzitách a umožnia transfer poznatkov do sféry obchodu a podnikania. Projekt vyvrcholí letnou školou v roku 2017 v Španielsku.
Mgr. Jana Rybanská, FEM
Účastníci projektového stretnutia
Foto: JR