e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 9-10/60 Neuromarketing poskytuje možnosti pre obchodníkov i výrobcov

    Neuromarketing poskytuje možnosti pre obchodníkov i výrobcov

    E-mail Print

    bercikV decembri minulého roka sa konal jubilejný 10. ročník súťaže Študentská osobnosť Slovenska. Jej hlavnou myšlienkou je, že i v našej krajine je mnoho talentovaných mladých ľudí, ktorí majú potenciál a zaslúžia si našu pozornosť. Jedným z nich je Ing. JAKUB BERČÍK, PhD., z Fakulty ekonomiky a manažmentu SPU, absolútny víťaz súťaže Študentská osobnosť Slovenska za AR 2014/2015 a víťaz v kategórii Ekonómia.

    Pán inžinier, ako ste sa dostali k štúdiu ekonómie?

    V podstate to bola náhoda, lebo počas štúdia na gymnáziu som uvažoval o medicíne a technických odboroch. Veľmi rád som mal biológiu, pretože nás učila MUDr. Mgr. Mária Šnegoňová, takže o praktické poznatky sme nemali núdzu a k technickým záležitostiam som mal blízko už od detstva. Postupne po zvážení všetkých náležitostí a svojich schopností som úvahy o týchto štúdiách prehodnotil. K ekonómii som sa dostal viac-menej náhodou, keď som sa s dvoma kamarátmi dohodol, že si podáme prihlášku na rovnaké vysoké školy ekonomického zamerania.

    V čom spočíva vaša činnosť na fakulte a aké aktivity v oblasti vzdelávania vykonávate?

    V súčasnosti pracujem ako odborný asistent na Katedre marketingu a obchodu FEM SPU v Nitre. V rámci pedagogického procesu zabezpečujem výučbu dvoch predmetov – marketing, obchodná prevádzka a merchandising, a to zväčša formou cvičení. Na cvičeniach sa snažím čo najviac prepojiť teóriu s praxou, čo oceňujú aj študenti. Cvičenia z uvedených predmetov sú obohatené o riešenie prípadových štúdií, praktické videoukážky, zadania, exkurzie, uvádzania príkladov dobrej praxe a podobne.

    Akej problematike sa v súčasnosti venujete vo výskume a aké sú perspektívy tejto oblasti?

    Moja vedeckovýskumná činnosť je v prevažnej miere orientovaná na neurovedu reprezentovanú neuromarketingom a neuroekonómiou a ich využitím vo sfére marketingu a obchodu. Práve tieto inovatívne oblasti analýzy spotrebiteľa a jeho nákupných rozhodovaní zažívajú obrovský rozmach v USA a v krajinách západnej Európy. Neuromarketingový výskum poskytuje možnosti nielen pre obchodníkov, marketérov či reklamné a výskumné agentúry, ale aj pre výrobcov pri tvorbe samotných produktov a ich obalov a značiek. Podľa môjho názoru v dnešnom náročnom konkurenčnom boji len ťažko dokážu obstáť firmy, ktoré nevyužívajú poznatky z týchto nových inovatívnych výskumov. Na druhej strane, vo svete už existuje mnoho firiem, ktoré využívajú tieto výskumné techniky, ale ich poznatky sú veľmi prísne strážené a bežný spotrebiteľ sa k nim nedostane. Tu sa možno vytvára priestor aspoň čiastočne informovať verejnosť o tom, čo všetko je dnes realitou. Podľa môjho názoru sa postupom času tieto metódy, aj keď možno pod iným názvom, stanú bežnou súčasťou každej spoločnosti. Ďalší progres tejto interdisciplinárnej vedeckej oblasti je priamo úmerný rozvoju technológií a výsledku poznania ľudského mozgu.

    Myslíte si, že naša spoločnosť si je vedomá potenciálu, ktorý študenti v sebe majú a ich úsilie, cieľavedomosť, zodpovednosť a vytrvalosť sú dnes patrične ocenené?

    Myslím, že toto je celkovo problém v našej spoločnosti. Izolovanosť univerzít od praxe bráni veľkému potenciálu obojstranne výhodnej spolupráce. Na univerzitách na všetkých stupňoch študujú aj usilovní, zodpovední a cieľavedomí študenti, ktorí však nemajú dostatočný priestor pre kreatívnu sebarealizáciu a získanie praktických poznatkov. Na to, aby mohli byť študenti a absolventi dostatočne ocenení nielen v akademickom prostredí, ale aj v celospoločenskom kontexte, sú potrebné zmeny v celom systéme.

    Vidíte perspektívu svojho ďalšieho vedeckého rastu na FEM, prípadne na Slovensku?

    Zatiaľ určite áno. Popri vedeckovýskumnej činnosti príprava na predmety vyžaduje neustále sledovanie trendov, čo núti človeka byť v obraze, získavať nové informácie a posúvať sa vpred. V neposlednom rade práca na univerzite umožňuje stretávať nových zaujímavých ľudí a zároveň proJakub Berčík s dekankou FEM prof. Elenou Horskou na vyhlásení výsledkov súťaže Študentská osob- stredníctvom konštruktívnej kritiky nepodľahnúť vedeckému stereotypu. Určite by som chcel na fakulte dokončiť začaté aktivity a pomocou Centra vedecko-technických informácií SR a VC AgroBioTech SPU nájsť vhodného investora, založiť firmu - start-up, aby sa zabezpečil transfer poznatkov do praxe nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Následne so spolupôvodcami predmetných patentových riešení - Ing. Jánom Bajúsom, doktorandom z TU v Košiciach, prof. Elenou Horskou, dekankou FEM a prof. Ľudmilou Nagyovou, vedúcou Katedry marketingu a obchodu FEM, spolupracovať pri vývoji týchto technológií, aby boli uplatniteľné aj v iných odvetviach hospodárstva. Aké je vaše životné krédo? Mám až dve J: Ora et labora (Modli sa a pracuj) a Dum spiro spero (Kým žijem, dúfam...).

    Mohli by ste poradiť ostatným mladým ľuďom, ako sa z bežného študenta môže stať študent spolupodieľajúci sa na skvalitnení výučby a výskumu?

    V podstate asi neexistuje univerzálny návod. Je to predovšetkým o vôli a túžbe objavovať nové veci a snažiť sa robiť činnosti, ktoré neostanú niekde zapadnuté prachom, ale budú reálne využité či už v podobe praktických poznatkov študentov alebo zisteniami využiteľnými v praxi.

    Renáta Chosraviová

     

    bercik1

    bercik2

    bercik

    bercik4

    Ing. Jakub Berčík, PhD., pedagóg na Katedre marketingu a obchodu s dekankou prof. Dr. Ing. Elenou Horskou na vyhlasovaní víťazov súťaže Študentská osobnosť Slovenska.

    Foto: archív JB