SPU v Nitre riešila v roku 2013 viacero projektov programu celoživotného vzdelávania - prenosu inovácií, ktorých spoločným menovateľom je využívanie moderných informačných a komunikačných prostriedkov, predovšetkým virtuálnej reality a mobilných technológií, vo vzdelávacom procese.
Cieľom projektu AVARES – Zvýšenie atraktivity vzdelávania v oblasti obnoviteľných zdrojov energie prostredníctvom virtuálnej reality, ktorý sa začal riešiť v októbri 2012 a ukončený bude v septembri 2014, je vytvoriť virtuálne 3D vzdelávacie prostredie a multimediálne učebné materiály pre odborné vzdelávanie a prípravu v oblasti obnoviteľných zdrojov energie. Hybridná vzdelávacia platforma vyvinutá v projekte kombinuje tradičné vzdelávacie postupy, zabezpečované prostredníctvom LMS Moodle, so vzdelávacím prostredím virtuálneho sveta 3D RES Parku. Primárnou úlohou LMS Moodle je riadenie vzdelávacieho procesu a sprístupnenie teoretického základu z oblasti OZE študentom. Na druhej strane, virtuálny 3D RES Park ponúka prostredie, ktoré odkláňa vzdelávací proces od tradičných knižných/učebnicových prístupov k novému spôsobu vzdelávania, ktoré je interaktívne a názornejšie. Virtuálna realita tak ponúka nový, atraktívny a efektívny spôsob učenia. Študenti majú v LMS Moodle k dispozícii 5 kurzov v slovenskom a anglickom jazyku: solárna energia, vodná energia, veterná energia, geotermálna energia a energia biomasy. Virtuálny 3D RES Park umožňuje prezentáciu vzdelávacích materiálov pre jednotlivé moduly virtuálneho vzdelávacieho prostredia LMS Moodle, ponúka 3D modely napríklad fotovoltaických kolektorov umiestnených na streche rodinného domu, veterných turbín či vodnej elektrárne, ktoré pomôžu študentom pochopiť princípy ich činnosti. Okrem toho, prostredníctvom avatarov ponúka študentom možnosť navštíviť knižnicu, miestnosť určenú na testovanie alebo auditórium, kde prebieha virtuálna face-to-face výučba. Vo virtuálnom svete má pedagóg možnosť vytvoriť si vlastnú skupinu a pozvať vybraných študentov na prednášku alebo diskusiu. Prostredníctvom komunikačného softvéru FreeSWITCH môžu avatari využívať aj hlasovú komunikáciu.
Cieľom projekt MobiVET 2.0 – Mobilné Web 2.0 technológie pre odborné vzdelávanie učiteľov, kde je SPU partnerom, je rozvíjať poznatky a skúsenosti z aplikácie mobilných Web 2.0 technológií do vzdelávania. Riešený je v rokoch 2012 - 2014. Partnerstvo, ktoré tvoria inštitúcie z Malty, SR, Nemecka, Bulharska, Grécka, Španielska a Rumunska, venuje pozornosť rozvoju vedomostí a zručností tútorov v oblasti mobilných Web 2.0 (e-learning 2.0) platforiem, čím sa tradičný učiteľ stane zručným online mobilným tútorom. Projekt rozširuje e-zručnosti a kompetencie účastníkov odborného vzdelávania a prípravy naprieč Európou, pomáha rozvíjať adekvátne online vzdelávacie aktivity pre efektívne dištančné vzdelávanie v rámci celoživotného samovzdelávania na pracovisku a eliminuje časové a priestorové bariéry. Týmto podporuje rozvoj inovatívnych vzdelávacích služieb s podporou IKT, pedagógov a aktivít v celoživotnom vzdelávaní.
Problematike implementácie inovatívnych metód do odborného vzdelávania a prípravy sa venuje aj projekt C-TEST – Čisté technológie pre zamestnancov & študentov, ktorý koordinuje Holandsko. Projekt vychádza zo skutočnosti, že absolventi odborného vzdelávania na úrovni ISCED 4 majú nedostatočné poznatky z oblasti tzv. čistých technológií. V roku 2013 sa v Holandsku, SR, Švédsku, Belgicku, Maďarsku, Írsku a Veľkej Británii realizoval rozsiahly prieskum, ktorého cieľom bolo získať podklady pre vývoj vzdelávacieho portálu zameraného práve na čisté technológie. Cieľovou skupinou prieskumu boli manažéri malých a stredných podnikov pôsobiacich v oblasti pôdohospodárstva a potravinárstva. Prieskum potvrdil, že pre riadiacich pracovníkov týchto podnikov má vzdelávanie ich zamestnancov v oblasti využívania čistých technológií veľký význam a budúcnosť vzdelávania vidia najmä vo využívaní multimediálnych online vzdelávacích kurzov. Vzdelávací portál a spracované online vzdelávacie materiály už „prešli testom“ počas pilotného testovania, ktorý sa realizoval na začiatku roku 2014 vo všetkých partnerských krajinách. V rámci projektu boli vytvorené vzdelávacie materiály pre 8 vzdelávacích modulov: slnečná energia, veterná energia, vodná energia, energia biomasy, geotermálna energia, nakladanie s odpadmi a recyklácia, šetrenie s energiou, environmentálne hrozby. Partnerstvo pre potreby projektu vyvinulo novú platformu, ktorá sprostredkuje obsah všetkých ôsmich kurzov v angličtine, ako aj vo všetkých jazykoch partnerstva a okrem tradičných elektronických textových materiálov obsahujú videá, autotesty, animácie, diskusné fóra a priestor pre tvorbu blogov. Platforma je vhodná pre zobrazenie na klasických počítačoch, ale aj tabletoch, notebookoch a smartfónoch. Všetky poľnohospodárske činnosti vrátane výroby potravín sú na všetkých stupňoch závislé od elektrickej energie. Vo vidieckych oblastiach často starnúca infraštruktúra elektrických rozvodových sietí a chronický nedostatok finančných prostriedkov na nové investície vedie k ekonomickému kolapsu. Silná a účinná podpora rozvoja energie z obnoviteľných zdrojov môže predstavovať spôsob, ako zlepšiť ekonomiku poľnohospodárskych podnikov, ale aj iných organizácií, ktoré sa podieľajú na výrobe elektrickej energie, výstavbe a prevádzke agobioenergetických systémov.
Hlavným výsledkom projektu RUBIGAS - Bioplyn ako alternatívny zdroj energie v poľnohospodárstve je vývoj integrovanej e-learningovej platformy obsahujúcej vzdelávacie materiály z oblasti obnoviteľných zdrojov, najmä výroby a využívania bioplynu.