e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 7-8/58 NA SLOVÍČKO s Pavlom Schwarczom

    NA SLOVÍČKO s Pavlom Schwarczom

    E-mail Print

    58-7-8schwarczs novým profesorom na Fakulte európskych štúdií a regionálneho rozvoja

    V čom je pre vás práca v akademickom prostredí atraktívna?

    V univerzitnom prostredí som začal pôsobiť bezprostredne po ukončení štúdia na Fakulte ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre. Vtedy sa zmenil aj môj uhol pohľadu na vzdelávací proces. Stála predo mnou neľahká úloha, zodpovedne a kvalifikovane odovzdávať poznatky z rôznych aspektov fungovania európskych politík našim študentom, motivovať a formovať ich pre budúce smerovanie v podmienkach praxe. Rozsah môjho pedagogického pôsobenia sa však tým nekončil, lebo som sa venoval aj študentom doktorandského štúdia, ktorí pracovali na výskumných úlohách. Osobne ma v akademickom prostredí motivujú úspechy našich absolventov, ktorí sa dobre uplatňujú na rôznych pozíciách vo verejnej i súkromnej sfére. Silným stimulom je pre mňa aj rôznorodosť a pestrosť mojej práce, keďže bohaté skúsenosti z riešenia medzinárodných i národných výskumných a vzdelávacích projektov, do ktorých je naša fakulta zapojená, môžem priamo aplikovať do vzdelávacieho procesu a prinášať tak študentom aktuálne poznatky.

    Ako by ste charakterizovali vaše odborné vedecké zameranie pre záujemcov mimo vášho odboru?

    Po vyštudovaní odboru odvetvové a prierezové ekonomiky so špecializáciou ekonomika a právo som absolvoval doktorandské štúdium, v rámci ktorého som sa sústredil na rozvoj svojej vedeckej profilácie v oblasti poľnohospodárskej ekonomiky a financií. Dnes, s odstupom času, už môžem povedať, že získané poznatky sa stali cennou devízou pre moju pedagogickú a výskumnú prácu týkajúcu sa vytvárania európskych politík, ako aj ich neustálych zmien. V rámci svojho ďalšieho pôsobenia na Katedre európskych politík FEŠRR sa orientujem na aspekty a princípy fungovania politík EÚ, najmä regionálnej a poľnohospodárskej, a ich dopadov na ekonomický a sociálny rozvoj regiónov a vidieckych oblastí.

    Ako veda obohacuje váš život?

    Veda a výskum sú neoddeliteľnou súčasťou života v akademickom prostredí. Z globálneho ani regionálneho pohľadu nemožno bez nich dosiahnuť vyvážený ekonomický a sociálny rozvoj vrátane zvyšovania životnej úrovne obyvateľstva. Získavanie nových poznatkov z problematiky, o ktorej som sa už zmienil, či už štúdiom vedeckej a odbornej literatúry alebo vlastným výskumom, resp. ich následná aplikácia do vzdelávacieho procesu, je pre mňa každodenným (niekedy chutným, občas aj tvrdým) chlebíkom.

    O potrebe kvalitného vysokoškolského vzdelávania sa hovorí veľa a pri rozličných príležitostiach. Viac ako slová sú však potrebné skutky. Čo by mala univerzita robiť pre skvalitnenie svojho vzdelávania a vedeckého výskumu?

    Naša univerzita sa permanentne usiluje zvyšovať kvalitu vzdelávania a výskumu. V súčasnom období napríklad vytváraním excelentných pracovísk či realizáciou vzdelávacích projektov, podporených z rôznych fondov a programov EÚ. Všetky cesty by mali viesť k tomu, aby naši absolventi odchádzali do praxe s kvalitnými vedomosťami a zručnosťami, aby lepšie zvládli prechod zo školy do praxe a nadobudnuté čo najlepšie zužitkovali pri uplatnení sa na európskom pracovnom trhu, na ktorom vládne veľká konkurencia. Výskum, zameraný na riešenie aktuálnych otázok súčasnosti, nám otvára jedinečnú cestu k inováciám, bez ktorých dnes nemožno držať krok s dynamickými trendmi v jednotlivých odboroch. Veda a výskum sú dôležitou platformou pre výchovu kvalifikovaných odborníkov, tak pre poľnohospodárstvo, ako aj pre priemysel. Priestor na skvalitňovanie vysokoškolského vzdelávania vidím v zavádzaní inovácií do vzdelávacieho procesu, ako aj v podpore nových foriem edukácie v nadväznosti na požiadavky trhu práce. Tento proces treba preto chápať v kontexte s požiadavkami praxe, ktoré by mali byť vyjadrené v obsahovej štruktúre študijných programov. Naša univerzita úspešne podporuje tento trend v rámci projektov Operačného programu Vzdelávanie. Je to perspektívna cesta, ktorá vytvára solídny základ pre budúcnosť.

    Keby ste mali vymenovať tri míľniky vo svojom živote, ktoré by to boli?

    Človek počas svojho života prechádza cestami- -necestami, stretáva množstvo ľudí, ktorí ho nejakým spôsobom ovplyvňujú, formujú a posúvajú ďalej. Podľa mojej mienky najdôležitejším pilierom spokojnosti a úspešného napredovania je stabilné rodinné zázemie, z ktorého jedinec vyrastá a ktoré ho obklopuje pri dôležitých medzníkoch v živote, ale aj pri každodenných radostiach, či starostiach, ktorými žije. Domnievam sa, že mi ešte neprináleží hovoriť o míľnikoch, pretože cítim, že som sa ešte veľmi nevzdialil od začiatku svojej osobnej či profesionálnej cesty. No rád by som povedal, že za to, kam ma spomínané míľniky doteraz doviedli, vďačím podpore zo strany najbližších, vedomostiam, skúsenostiam a ochote svojich učiteľov a skúsených kolegov, na ktorých sa vždy môžem spoľahnúť.

    Renáta Chosraviová

     

    58-7-8schwarcz