V rámci výziev programu celoživotného vzdelávania v roku 2012 sa Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre zapojila do troch projektov prenosu inovácií. Ich spoločným menovateľom je využívanie moderných informačných a komunikačných prostriedkov, predovšetkým virtuálnej reality a mobilných technológií, vo vzdelávacom procese.
Cieľom projektu AVARES – Zvýšenie atraktivity vzdelávania v oblasti obnoviteľných zdrojov energie prostredníctvom virtuálnej reality je využiť virtuálnu realitu a multimediálne technológie na zatraktívnenie odborného vzdelávania a prípravy v oblasti obnoviteľných zdrojov energie. Hlavným výstupom projektu, riešeného v rokoch 2012 - 2014, bude virtuálny park obnoviteľných zdrojov energie a virtuálne auditórium, v ktorých avatari účastníkov vzdelávania môžu navštíviť napríklad ostrov Windyland s veternými elektrárňami alebo fotovoltaickú elektráreň výskumného a vývojového strediska a na funkčných modeloch získať potrebné vedomosti o činnosti a konštrukcii jednotlivých zariadení. Silné partnerstvo inštitúcií zo Slovenska, Grécka, Portugalska, Rumunska, Nemecka a Litvy vychádza zo vzájomnej dlhoročnej spolupráce a zabezpečuje úspešnú realizáciu projektu.
Medzeru vo vývoji mobilných aplikácií pre odborné vzdelávanie a prípravu sa snaží vyplniť aj ďalší projekt, kde je SPU partnerom, ktorého inovatívne výsledky predchádzajúcich projektov sa transferujú do ďalších európskych krajín. Projekt MobiVET 2.0 – Mobilné Web 2.0 technológie pre odborné vzdelávanie učiteľov si kladie za cieľ rozvíjať poznatky a skúsenosti z aplikácie mobilných Web 2.0 technológií do vzdelávania. Riešený je v rokoch 2012 - 2014. Cieľom partnerstva, ktoré tvoria inštitúcie z Malty, Slovenska, Nemecka, Bulharska, Grécka, Španielska a Rumunska, je spracovať metodické a didaktické postupy pre implementáciu inovatívnych
metód vzdelávania založených na Web 2.0 technológiách do odborného vzdelávania a prípravy. Pozornosť sa bude venovať najmä využitiu mobilných smart zariadení pre potreby samovzdelávania. Praktická aplikácia inovatívnych metód bude k dispozícii v pilotných kurzoch, ako napríklad Web 2.0 technológie vo vzdelávaní alebo Zelená kancelária.
Posledným projektom, ktorý sa venuje problematike implementácie inovatívnych metód do odborného vzdelávania a prípravy, je C-TEST – Čisté technológie pre zamestnancov & študentov. Koordinátorom je Holandsko. Projekt vychádza zo skutočnosti, že absolventi odborného vzdelávania na úrovni ISCED 4 majú nedostatočné poznatky z oblasti tzv. čistých technológií. V prvej štvrtine roka 2013 sa v Holandsku, Slovensku, Švédsku, Belgicku, Maďarsku, Írsku a Veľkej Británii realizoval rozsiahly prieskum, ktorého cieľom bolo získať podklady pre vývoj vzdelávacieho portálu zameraného práve na čisté technológie. Cieľovou skupinou prieskumu boli manažéri malých a stredných podnikov pôsobiacich v oblasti pôdohospodárstva a potravinárstva. Prieskum potvrdil, že pre riadiacich pracovníkov týchto podnikov má vzdelávanie ich zamestnancov v oblasti využívania čistých technológií veľký význam a budúcnosť vzdelávania vidia najmä vo využívaní multimediálnych online vzdelávacích kurzov. Vzdelávací portál a spracované online vzdelávacie materiály „prejdú testom“ počas pilotného testovania, ktorý sa bude realizovať v druhom roku riešenia projektu vo všetkých partnerských krajinách.