e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 17-18/57 Spolupráca s odbornou praxou je motivujúca

    Spolupráca s odbornou praxou je motivujúca

    E-mail Print

    57-17-18bielikV rámci predmetu výskum trhu, zabezpečovaného Katedrou marketingu FEM študenti 3. ročníka študijného programu (ŠP) obchodné podnikanie vypracovali v letnom semestri projekt prepojený na odbornú prax - Ideálny mix stravovacích projektov v Galérii Mlyny. Zadalo ho vedenie zábavno-obchodného centra (OC).

    Cieľom bolo navrhnúť mix gastro-prevádzok vo food-courte, ktorý do OC priláka nových a udrží súčasných zákazníkov. Študenti realizovali dotazníkový prieskum, následne ho vyhodnotili a navrhli opatrenia, ktoré by mali pomôcť zvýšiť návštevnosť food-courtu v Galérii Mlyny (GM). S prípravou projektu im pomáhala vyučujúca, Ing. Katarína Kleinová, PhD. Zber údajov sa uskutočnil na vzorke 740 respondentov. Prezentácia projektov prebehla v dvoch kolách. Prvé, na ktorom sa zúčastnila aj marketingová riaditeľka GM PhDr. Petra Waldnerová, sa konalo v rámci cvičení výskum trhu a prezentovali sa na ňom všetci študenti uvedeného ŠP. Riaditeľka zdôraznila, že proces skvalitňovania stravovacej kultúry v GM zahŕňa niekoľko aspektov – ekonomický, právny a vzájomnú komunikáciu medzi majiteľmi jednotlivých stravovacích prevádzok. Po prezentácii projektov, ktorú sprevádzala živá diskusia s množstvom nápadov a námetov, Ing. K. Kleinová a PhDr. P. Waldnerová vybrali najlepšie práce. Hodnotiacim kritériom bola najmä reálnosť navrhovaných zmien či vylepšení, ich nákladová náročnosť s prihliadnutím na obchodný model food courtu, ale aj to, či študenti v rámci 10-minútového limitu boli schopní „predať“ svoju prezentáciu. Vybraní študenti na základe
    pripomienok marketingovej manažérky GM mali možnosť vylepšiť svoje projekty. Následne ich prezentovali pred dvomi zástupcami vrcholového manažmentu OC, ktorí vyzdvihli vysokú úroveň projektov a niektoré študentské návrhy vybrali na realizáciu. Takáto spolupráca prepojená na prax je pre študentov mimoriadne motivujúca, lebo nápady nekončia len na papieri, ale zapracujú sa do bežnej prevádzky centra. Za najlepší z celého ročníka vyhodnotili projekt Martiny Blahovej a autora článku (na snímke). Na podnet vedúcej Katedry marketingu (KM), prof. Ing. Ľudmily Nagyovej, PhD., bol predstavený aj na fakultnom kole Študentskej vedeckej činnosti 2013. V tvrdej konkurencii získal 1. miesto v kategórii Marketing a obchod. Odborná komisia pri hodnotení vyzdvihla najmä reálnosť navrhovaných zmien s ohľadom na ich ekonomickú a realizačnú náročnosť. Touto cestou by sme chceli poďakovať členom KM FEM a manažmentu GM, že participáciou na projektoch podnecujú študentov k inovatívnemu, kritickému a kreatívnemu mysleniu a umožňujú im podieľať sa na riešení reálnych situácií vyplývajúcich z neustále sa meniacich podmienok trhu. Práve takýto typ projektov riešených vo forme semestrálnych zadaní pre rôzne podniky a spoločnosti predstavuje trend vo vysokoškolskom vzdelávaní. Nespochybniteľnou devízou ŠP obchodné podnikanie je, že študenti počas štúdia majú možnosť pracovať na projektoch reflektujúcich reálne trhové situácie.

    Dávid Bielik, FEM

     

    57-17-18bielik

    Foto: archív autora