e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Skúška sem, skúška tam

    E-mail Print

    Skúškové obdobie - slovné spojenie, pri ktorom niektorým študentom behá mráz po chrbte, iných necháva úplne chladných. Niektorí ho zvládajú ľavou zadnou, iným nepomôže ani pravá predná... O tom, ako prežívajú to terajšie, sme sa porozprávali s niektorými študentmi a pedagógmi našej univerzity. Len škoda, že chceli zostať v anonymite.

    Ako sa ti začalo skúškové?
    - Veľmi zle, v prvom týždni som nespravil skúšku a keďže nie je termín, čaká ma až koncom skúškového.
    - Ešte som nebol na žiadnej skúške. Keď vidím, ako sa ani spolužiakom nedarí, je mi ich ľúto.
    - Celkom sa mi darí, už mám dve, z toho jednu v predtermíne.
    - Dobre, zatiaľ mám dvojky.
    - Už mám skúšky hotové, všetko som spravila na prvýkrát, takže som spokojná. Som piatačka, zostali mi tie ľahšie.

    Čo považuješ za kameň úrazu? Samotnú skúšku, postoj pedagógov, učenie sa, alebo niečo iné?
    - Jednoznačne prístup pedagógov.
    - Keď je pedagóg náladový, záleží len na ňom. Čo sa týka učenia, nemám rád, keď sa musím učiť veľa teórie, ktorá ma nebaví. Mám radšej učivo, ktoré má praktický význam...
    - Najhorší je prístup pedagógov, ich náladovosť, nechcem menovať...
    - Prístup pedagógov, neobjektívnosť, systém hodnotenia...

    Aký si študent?
    - Lenivý, ale na skúške si dám záležať. Cez semester sa príliš nepretrhnem, napokon ako každý študent.
    - Viac ma baví prax, je to lepšie ako sedieť v laviciach. Ak ma predmet zaujíma, pristupujem k nemu zodpovedne. Ak nie, tak trpím...
    - Musím sa priznať, nie som zodpovedná, nechce sa mi učiť, nebaví ma to.
    - Myslím si, že som dobrá študentka. Zodpovedná. Nič nenechávam na poslednú chvíľu, štúdium ma baví, aj keď niektoré predmety by ani nemuseli byť...

    Učíš sa s dostatočným predstihom, alebo deň pred skúškou?
    - To závisí od dôležitosti skúšky, ak je príliš náročná, dám si záležať.
    - Väčšinou sa tomu venujem deň-dva, najviac zaberám noc pred skúškou.
    - Učím sa deň pred skúškou.
    - Musím tomu vždy venovať viac času.
    - Učím sa s predstihom, radšej tomu venujem viac dní, aj keď len dve hodiny denne. Nikdy sa neučím v noci.

    Máš radšej skúškové obdobie alebo semester? Prečo?
    - Semester, pretože získavam informácie, ktoré sa neskôr zídu.
    - Najradšej mám zimné skúškové, neznášam letné, vyvoláva vo mne stres...
    - V podstate je to jedno, cez skúškové je trochu viac času, netreba vstávať každý deň do školy. Cez semester mi vadia čiastkové skúšky.
    - Mám radšej skúškové, pretože môžem spať, dokedy chcem.
    - Mám radšej semester, pretože vtedy je tu veľa ľudí, môžem sa stretávať s kamarátmi. Cez skúškové tu skoro nikto nie je.

    * * *


    A čo hovoria pedagógovia? S anketnými otázkami sme sa obrátili aj na nich.
    Ste na študentov prísny/prísna?
    - Myslím, že nie...
    - Nie som veľmi prísna, ale ani príliš benevolentná. Skôr sa s nimi snažím vychádzať kamarátsky, ale nenechám si skákať po hlave.
    - Ani nie, snažím sa so študentmi vychádzať, ale to musia posúdiť oni...

    Ako to bolo za vašich študentských čias? Sú dnešní študenti podľa vás iní?
    - Nie, myslím, že sú takí istí, ako sme boli my...
    - Dnešní študenti majú viac možností, aj väčší prehľad, ako sme mali my, sú sebavedomejší, a to je dobre. Zmenil sa aj vzťah študent-pedagóg, voľakedy bol zo strany pedagógov viac direktívny. Myslím, že je to teraz lepšie.
    - Určite sú iní. Terajším študentom chýba úcta k pedagógom. My sme si nemohli dovoliť nepozdraviť svojho učiteľa, alebo na cvičení niečo konzumovať a podobne.
    - Študent je vždy len študent. Vždy sa snaží nejakým spôsobom si štúdium uľahčiť. Ale čo sa týka študentského života, myslím, že teraz je to horšie...

    Beriete pri hodnotení do úvahy iba základ, alebo ste schopný/schopná dať skúšku aj študentovi s nulovým základom?
    - Ak je to študent, ktorý je počas semestra aktívny a viem, že nie je hlúpy, prečo nie.
    - Ak má pozitívny prístup a chodí na prednášky, dá sa usudzovať, že má o predmet záujem, tak áno. Všetko treba posudzovať individuálne. Ak napríklad dobrý študent na skúške neovláda základy, musí prísť ešte raz, tam sa nedá zľaviť.
    - Ak je to študent, ktorý je aktívny a má o predmet záujem, vždy mu dám možnosť si ten základ opraviť. Ale teraz nemám problém s nízkymi základmi...
    - Na študenta sa netreba pozerať cez čísla a body. Aj dobrému študentovi sa nemusí čiastková vydariť. Ak je šikovný a schopný, skúšku mu dám.

    Čo by ste chceli na záver odkázať študentom?
    - Chcela by som im zaželať, aby sa snažili využiť všetko, čo im život ponúka, aby dokázali rozpoznať, čo je dobré a čo zlé a aby nikdy nemuseli ľutovať to, čo urobili, ale ani to, čo neurobili.
    - Aby sa nenechali znechutiť materiálnou situáciou alebo negatívnym vplyvom starších kolegov, ktorí majú snahu pôsobiť deštruktívne, že ich v živote nečaká nič dobré. Naopak. Život je boj. Nič nie je také čierne, ako sa na prvý pohľad zdá. Aj keď vás život zrazí na kolená, treba vstať a ísť ďalej. Len málokto si nájde svoje miesto v živote hneď. Treba hľadať...
    - Chcela by som odkázať študentom, aby zmenili svoj vzťah k pedagógom...
    - Aby si to štúdium poriadne užili a nezabudli, že prežívajú chvíle, ktoré sa nikdy nevrátia. A hlavne, veľa šťastia...
    Ing. RASTISLAV JANERLA