e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 7-8/57 Študenti obchodného podnikania na praktických exkurziách

    Študenti obchodného podnikania na praktických exkurziách

    E-mail Print

    Na začiatku tohto akademického roka sme ako čerství tretiaci nastupovali do ročníka s radosťou, že sme sa dostali až sem, ale aj s vedomím, že najväčšie výzvy v podobe vypracovania bakalárskych prác a úspešného absolvovania štátnych záverečných skúšok nás ešte len čakajú.

    Študijný program obchodné podnikanie je od prvého roka štúdia zameraný na predmety súvisiace s marketingom, obchodom či manažmentom v domácom i zahraničnom rozsahu. Získané poznatky sa následne prepájajú s ďalšími ekonomickými predmetmi a vedomosti študentov tak nadobúdajú interdisciplinárny charakter.

    Na prvej prednáške z predmetu obchodná prevádzka a merchandising nás prof. Ing. Ľudmila Nagyová, PhD., informovala, že sa bude vyučovať teoreticko-praktickou formou. Inými slovami, časť prednášok a cvičení sa nebude realizovať v priestoroch fakulty, ale v teréne. Táto forma výučby sa konala počas troch týždňov. Okrem praktických exkurzií sme absolvovali návštevu vybranej obchodnej prevádzky, prednášky generálnych riaditeľov, prípadne iných odborných pracovníkov a komplexnú prehliadku obchodných priestorov.

    V obchodných prevádzkach

    Počas prvej návštevy sme zavítali do obchodného centra (OC) Mlyny Nitra, kde sme si vypočuli prednášku generálnej riaditeľky, zameranú na históriu, vývoj a súčasnosť OC. Po nej sa rozprúdila diskusia. Študentov zaujímala problematika parkovacích miest a ich spoplatnenie, nedostatku klasických reštaurácií v OC, ale napríklad aj to, kedy je optimálne začať s aranžovaním vianočnej výzdoby v priestoroch centra a pod. Na podujatí sa zúčastnila aj marketingová riaditeľka OC.

    Druhou zastávkou v rámci tejto formy výučby bolo OC TESCO Galéria. Pracovníčka úseku ľudských zdrojov nás oboznámila s históriu spoločnosti, jej aktuálnou pozíciu na trhu v domovskej krajine (Veľkej Británii) a postavení na našom trhu. Predstavila nám aj trendy, ktorými sa Tesco chce uberať napríklad v segmente ekologických potravín. Tiež nám priblížila zásady kvalitatívnej diferenciácie privátnych značiek Tesco. Po prednáške bol priestor pre živú diskusiu.

    Do tretice sme navštívili veľkoobchod Metro – Cash and Carry. Privítal nás riaditeľ Ing. Igor Losman, absolvent našej univerzity. Mnohí študenti sa zhodli, že práve jeho prednáška bola najzaujímavejšia zo všetkých. Hovoril o tom, aký zákazník najčastejšie chodí nakupovať do Metra, že zákazníkom poskytujú rôzne služby či školenia na profesionálnej úrovni, napr. školenia v oblasti prípravy jedál z morských plodov alebo o tom, že Metro má bohatú ponuku vín od slovenských producentov. Priblížil nám aj možnosti kariérneho rastu v rámci spoločnosti, kde sa dá vypracovať od radového pracovníka až po vrcholového manažéra. Podľa jeho slov je v nitrianskej pobočke úplne bežné, že si zamestnanci navzájom tykajú. „Na pracovisku vládne doslova rodinná atmosféra, to však neuberá z výkonov jednotlivých zamestnancov. Práve naopak, takýto prístup si pochvaľujú,“ podotkol. Aj táto prednáška pokračovala diskusiou. Dozvedeli sme sa napríklad, že malé deti nemôžu z bezpečnostných dôvodov navštíviť tento veľkoobchod, keďže na predajnej ploche sa pohybujú vysokozdvižné vozíky a vodič by nevidel dieťa menšie ako 150 cm. Po skončení diskusie sme navštívili predajné priestory. Zaujímavá bola aj možnosť nahliadnuť do prevádzky, kde boli umiestnené čerstvé morské plody a ryby.

    Bolo to motivujúce

    Takáto forma výučby je pre študentov veľmi prospešná, pretože priamo v teréne majú možnosť vidieť, ako sa teória aplikuje a využíva v každodennom živote obchodných prevádzok. Umožňuje lepšie porozumieť náročnej problematike, ktorá sa preberá na prednáškach a cvičeniach. Prednášky odborníkov z praxe boli na vysokej odbornej úrovni a motivujúce. A to nielen pre ďalšie štúdium, ale hlavne pre život. Mnohí pracovníci navštívených obchodných prevádzok sú absolventmi študijných programov, ktoré garantovala Katedra marketingu FEM SPU v Nitre. To je dôkazom toho, že naša fakulta dokáže svojich absolventov kvalitne teoreticky i prakticky pripraviť na výkon budúcej profesie.

    Dávid Bielik, FEM