V edukačnom procese na Katedre marketingu FEM sa s úspechom využívajú aj vlastné programové produkty TRH a AGROMARKET. Nedávno skončil už 4. ročník SUPER OIL LIGY, súťaže študentov 3. až 5. ročníka FEM a FEŠRR, absolvujúcich predmet agrárny marketing.
Programový produkt hravou formou motivuje študentov k rozvoju marketingového a logického myslenia, pretože rozhodujú o marketingových nástrojoch podnikania v konkrétnom konkurenčnom prostredí s cieľom dosiahnuť maximálny celkový zisk firmy. Garantom súťaže, tak ako v predchádzajúcich rokoch, bol prof. Ing. Dušan Šimo, CSc.Študijné skupiny si vytvorili fiktívne firmy, ktoré počas zimného semestra rozhodovali o uvedených nástrojoch podnikania. Po každom období rozhodovania sa prostredníctvom počítača vyhodnocovali výsledky 35 firiem, zapojených do súťaže. Súťaž sa realizovala na cvičeniach, vždy v rozsahu 10-15 minút. Po základnej časti súťaže z každej študijnej skupiny postúpili do širšieho finále víťazi, ktorí dosiahli najvyšší celkový zisk. Výsledky sa prezentovali na prednáškach. Do finále postúpili víťazi spoločností, ktoré súťažili o prvé až piate miesto. Vo finále získala prvé miesto firma MIVA (Marián Vajíček, Ivana Krajníková, Stanislava Pintérová a Martin Miko, študenti FEM). Na druhom mieste sa umiestnila firma SUPEROIL (Štefan Černák, Mário Valentíny, Peter Macho a Pavol Lazúr, FEŠRR), na treťom mieste TOPETA (Pavol Karcel, Tomáš Kukučka, Tomáš Matuška, Pavol Grznár a Peter Turba, FEM). Pri vyhodnotení bola ocenená aj firma EWINGOIL (Erika Greschnerová, Marcela Dlugošová, Peter Kučera, Jitka Mahdalíková a Martin Knapík, FEM).
Ing. PATRIK ROVNÝ, PhD.
Ing. ROMAN RÉCKY, FEM
Hurá, sme víťazi!
"Aké by to bolo krásne vyhrať a byť zvýhodnený na skúške," povedali sme si, keď sme sa dozvedeli o tejto súťaži. Nikto z nás netušil, že sa naše prianie naplní. Prvé kolá boli veľkou neznámou, nikto z nás nevedel, ako čo najlepšie investovať fiktívne peniaze. Postupne sa nám však začalo dariť, až sme sa prepracovali na štvrté miesto celkovo a prvé v krúžku, čo nám zabezpečilo účasť v semifinále. Tam sme sa stretli s ďalšími ôsmimi najúspešnejšími firmami a spolu sme bojovali o postup do finále. Podarilo sa! Očakávania boli veľké, nikto nechcel odísť ako porazený. Po krátkej porade sme zvolili výbornú taktiku. Od začiatku sme boli na čele a toto umiestnenie sa nám podarilo udržať až do konca. Hurá, sme víťazi!