e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 3-4/57 Projekt ECEVE s úspešnou realizáciou

    Projekt ECEVE s úspešnou realizáciou

    E-mail Print

    57-3-4logoeceve

    V septembri skončila realizácia medzinárodného projektu ECEVE - Implementácia e-Learningu do vzdelávania pre rozvoj energeticky úsporných fariem, riešeného v rámci programu Leonardo da Vinci - Transfer inovácií.

    Konzorcium projektu tvorilo 7 skúsených partnerov zo sféry univerzitného vzdelávania, odborného vzdelávania a prípravy, celoživotného vzdelávania, vývoja a implementácie metód a prostriedkov elektronického vzdelávania do vzdelávacieho procesu na všetkých úrovniach odborného vzdelávania.

    Podpora využívania obnoviteľných zdrojov energie (OZE) sa stáva strategickou nielen z pohľadu ekológie, ale má veľký vplyv aj na rozvoj ekonomiky a zamestnanosti. To si však vyžaduje zabezpečiť dostatok odborníkov, ktorí majú komplexný prehľad v danej problematike a sú schopní pracovať s novými technológiami. Ucelený vzdelávací program, ktorý by komplexne pokrýval problematiku využívania všetkých, na Slovensku relevantných, OZE od základných princípov, cez energetický audit až po príčiny a následky klimatických zmien, neponúka zatiaľ žiadna vzdelávacia inštitúcia.

    Strategickým cieľom projektu bolo pripraviť analýzy potrieb vzdelávania v oblasti OEZ, študijný program pre odborné vzdelávanie a prípravu, ktorý by zohľadňoval princípy Európskeho systému prenosu kreditov pre odborné vzdelávanie a prípravu (ECVET), ako aj vzdelávacie materiály s dôrazom na možnosti využitia OZE v podmienkach poľnohospodárskych fariem. Ako vzdelávacie metódy a prostriedky boli použité metódy elektronického vzdelávania podporované Web 2.0 technológiami, ktoré predstavujú moderný obsah webu zameraný na sociálne siete. Študenti si prostredníctvom blogov, wikis či podcastov môžu vytvárať vlastný obsah študijných materiálov, ktoré po kontrole správnosti pedagógom, budú zdieľať so spolužiakmi. Zámer projektu vychádza z prebiehajúcej reformy školstva a potreby realizovať zmeny v obsahu odborného vzdelávania a prípravy, čo si vyžiada inováciu a rozšírenie obsahu školských vzdelávacích programov zameraných na energetiku a zvýšenie jazykových kompetencií absolventov odborného vzdelávania a prípravy s dôrazom na odbornú terminológiu. Projekt vychádza v ústrety aj požiadavke internacionalizácie vzdelávania, Európskeho kvalifikačného rámca (EQF) a ECVET.

    Doc. Ing. Zuzana Palková, PhD.

    57-3-4logoeceve