e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 13-14/56 Klaudia Halászová: Dvere na mojej kancelárii sú otvorené pre akúkoľvek spoluprácu

    Klaudia Halászová: Dvere na mojej kancelárii sú otvorené pre akúkoľvek spoluprácu

    E-mail Print

    Rozhovor s novou dekankou Fakulty záhradníctva a krajinného inižnierstva SPU v Nitre.

    Pani dekanka, pôsobíte na FZKI ako pedagogička už 14 rokov. V čom spočíva podľa vášho názoru jedinečnosť fakulty? 

    56-13-14HalaszovaFakulta pôsobí od roku 1995, počas tohto obdobia prešla kreovaním v študijných odboroch Záhradníctvo, Krajinné inžinierstvo a Záhradná a krajinná architektúra. Sme súčasťou univerzity, ktorá nastúpila smerovanie Zelenej univerzity a v tomto smere máme veľký potenciál pre rozvoj všetkých našich akreditovaných študijných programov s reálnym predpokladom prispôsobiť sa požiadavkám praxe.

    S akými prioritami ste prevzali manažovanie fakulty a kto bude tvoriť váš úzky tím?

    Vo vedení fakulty pôsobím s prestávkami od r. 2004 a keďže som mala možnosť zúčastniť sa na všetkých rozvojových rozhodnutiach, viem pomenovať oblasti, na ktoré sa v týchto rokoch potrebuje naša fakulta sústrediť. Moje doterajšie pôsobenie vo funkcii ma veľa naučilo. Predovšetkým ma však naučilo konať, možno niekedy aj s chybami, ale vždy je to pre mňa prijateľnejšie ako stagnácia alebo lenivosť. A naučila som sa priznať si chybu, keď ju urobím, povedať prepáč a opýtať sa starších kolegov, keď nie som si v niečom celkom istá.

    Post dekanky a prodekanov si vyžaduje silný zmysel pre tímovú prácu a tvorivú komunikáciu. Výber do funkcií chcem tomu podriadiť, s cieľom vytvoriť na dekanáte priaznivú atmosféru pre kreatívnu činnosť. Viesť fakultu si podľa môjho názoru vyžaduje riešiť aj úlohy každodenného života, to si žiada vedieť sa rozhodnúť a za svoje rozhodnutia aj prijať zodpovednosť.

    Chystáte sa v budúcom období otvoriť na fakulte nejaký nový študijný program? Ak áno, aký konkrétne?

    Jednou z priorít v nasledujúcom funkčnom období určite bude výchovno-vzdelávací proces, nakoľko len kvalitné edukačné výstupy budú rozhodujúce v udržaní si pozície v konkurenčnom vzdelávacom priestore. Atraktivitu vieme umocniť aj tvorbou medzifakultných študijných programov, kde máme predrokovanú spoluprácu s FBP, FEŠRR a FEM. Intenzívne rokujeme o príprave študijného programu vinohradníctvo a vinárstvo, kde sme urobili kroky aj v požiadavkách na primerané technické a laboratórne zázemie.

    Aké sú vízie fakulty do budúcnosti?

    Z krátkodobého hľadiska pôjde o vytvorenie podmienok pre kontinuálne garantovanie a kvalitatívne zabezpečenie študijných programov v nadväznosti na kvalifikačný potenciál fakulty. Čím ďalej, tým viac si uvedomujeme dôležitosť interdisciplinárneho chápania univerzitného výskumu a vedy, čomu nasvedčujú aj rozbehnuté partnerstvá s vedeckými inštitúciami a spoločenskou praxou. Rozhodujúcou podmienkou našej existencie je zabezpečiť ďalší rozvoj fakulty s presne zadefinovanými cieľmi. Uprednostňujem princíp, že každý je v niečom dobrý. Tomu, kto chce byť dobrým učiteľom, to umožníme, ako aj tomu, kto sa chce naplno venovať vede. V tomto smere verím, že na fakulte je dostatok usilovných ľudí, ktorým nie je ľahostajný rozvoj a kvalita našej fakulty.

    Akú formu komunikácie uprednostňujete so študentmi?

    Študenti sú podstatnou časťou nášho pôsobenia, preto chcem vytvárať podmienky pre ich otvorenosť a zapájanie sa do akademických aktivít. Plne podporujem a osobne sa aj podieľam na príprave študentských aktivít, ktoré prezentujú nielen ich kreativitu, ale aj postoje k vedeckej problematike, čím sa zvyšuje záujem našich študentov o život na fakulte a prehlbujú sa vzťahy medzi nimi. Chcem zapojiť študentov do našich cieľov prostredníctvom otvorenej komunikácie, pýtať sa na ich názor, rozprávať sa s nimi o ich každodenných problémoch a riešiť študentské postrehy, tak ako sa nám to v mnohých prípadoch už podarilo. Spolupráca so Študentskou radou FZKI je toho dôkazom.

    Renáta Chosraviová