e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 16-17/55 Senát o rozpočte a evalvácii zamestnancov

    Senát o rozpočte a evalvácii zamestnancov

    E-mail Print

    Tretie zasadnutie Akademického senátu SPU sa konalo 20. apríla. V rozsiahlom programe nechýbalo dlho očakávané schvaľovanie rozpočtu na rok 2011.

    AS SPU schválil nových členov Vedeckej rady SPU, a to rektorku Juhočeskej univerzity v Českých Budějoviciach prof. Magdalenu Hrabánkovú a doc. Ivetu Zentkovú, dekanku FEM. Bol schválený harmonogram výučby na akademický rok 2011/2012 a vyhlásený termín volieb do AS SPU z radov študentov FBP a FEM, a to na 18. mája 2011. AS SPU schválil aj novelu Poriadku poplatkov SPU.

    Úvod k rozpočtu predniesol rektor prof. Peter Bielik,  ktorý všeobecne informoval o zaužívaných pravidlách prerozdeľovania dotačných zdrojov po fakultách. Upozornil, že tento spôsob bol použitý naposledy. Zdôraznil, že východiská pre prerozdelenie dotácií na rok 2011 vychádzajú z výkonov našej univerzity, ktorá zaznamenala pokles o 1,47 %, čo predstavuje mínus 230 680 eur. Predloženiu návrhu prerozdelenia dotácií do AS predchádzalo stretnutie na úrovni dekanov, kde boli dohodnuté určité pravidlá, okrem iných napr. akceptovanie prerozdelenia z MŠVVaŠ (45-percent akreditácie, 14 granty, 14 zahraničné výskumné granty a 27-percent publikácie) a i. Predsedníctvo AS vznieslo určité námietky proti dohodnutému postupu a dohodlo sa, že na zasadanie AS predloží všetky vypracované alternatívy rozpočtu. Väčšinou hlasov bola napokon schválená alternatíva č. 3.

    Rektor univerzity predložil metodický návrh na evalváciu zamestnancov ako základ rozdelenia dotácií v roku 2012. Ministerstvo školstva mení prístup k hodnoteniu a bude deliť peniaze podľa osobného prínosu. Cieľom je prerozdeľovať peniaze na fakulty podľa rovnakej metodiky: odučení študenti s ohľadom na koeficient odboru, publikácie, počet ukončených záverečných prác, odučení študenti v cudzom jazyku, zahraničné vzdelávacie granty,  domáce granty KEGA, výkony vo výskume, zahraničné výskumné granty, účasť na konferenciách v anglickom jazyku, ocenenia v medzinárodnom a v domácom prostredí, členstvo v asociáciách a i. Nevýkonné zložky, t. j. dekanáty, tajomníčky, sekretárky, by boli odmeňované podľa platových tried. Na záver by sa zosumarizovali zamestnanci na jednotlivých fakultách a podľa týchto sumárov by sa prerozdelili dotácie na rok 2012. Toto riešenie je zatiaľ v štádiu návrhov.

    Detailnejšie informácie a podrobnosti ku kompletnému programu zasadnutia AS SPU nájdete na  http://cms.uniag.sk/Groups/akademickysenat/pnad_zapisnice/

    Mgr. MÁRIA URBANOVÁ,
    tajomníčka AS SPU