Prvá kapitola predstavuje základné pojmy v teórii spotrebiteľského správania (zákazník, spotrebiteľ, spotrebiteľské správanie) v kontexte európskeho trhu. „Každý človek je spotrebiteľ, pretože sa zaujíma o veci, ktoré používa, spotrebúva a ktoré spríjemňujú jeho každodenný život. Európsky spotrebiteľ sa z geografického hľadiska viaže k Európe, ale pri hodnotení jeho spotrebiteľského správania identifikujeme nielen spoločné črty, ale množstvo rozdielov tak medzi jednotlivými regiónmi, ako aj v rámci nich. Kúpna sila slovenského spotrebiteľa zaostáva za pomermi v EÚ, a to aj napriek tomu, že v posledných rokoch nastáva viditeľný posun. Takmer 40 % Slovákov stále žije spotrebou zúženou na pokrytie základných životných potrieb. Z hľadiska nákupných zvyklostí pretrváva tradicionalizmus. Viditeľné zmeny nastali v oblasti využívania služieb bánk, finančných inštitúcií, ako aj poistenia,“ píšu autori. V ďalších kapitolách sa čitateľ dozvie, aké sú motivácie, postoje a právna ochrana spotrebiteľa. Predposledná kapitola predstavuje spotrebiteľa, ktorý sa nachádza v diverzifikovanom prostredí európskeho trhu. V závere publikácie sú definované niektoré z hlavných tendencií, určujúcich nákupné správanie európskych spotrebiteľov.
-rch-