e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 6/48 Na stupňoch víťazov opäť naši študenti

    Na stupňoch víťazov opäť naši študenti

    E-mail Print

    SLOVENSKÁ SÚŤAŽ MLADÝCH PODNIKATEĽOV

    V Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca v Bratislave sa 14. novembra uskutočnilo slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže Mladý podnikateľský nápad Slovenska 2003, na ktorej nechýbali ani naši študenti - Bc. Oľga Borošová, študentka FEM DP v Košiciach a Michal Blaha z FZKI. Organizátormi prvého ročníka podujatia, ktoré je súčasťou európskej súťaže EUROWARDS, bol Slovenský plynárenský priemysel, a.s., a Eurowards Slovakia. Zo 65 prihlásených projektov porota vybrala desať najlepších. Okrem hlavnej ceny, udelila aj tri ocenenia vyhlasovateľov súťaže. Cenu Eurowards-Slovakia získal Michal Blaha, poslucháč 5. ročníka odboru záhradníctvo FZKI za podnikateľský projekt Terchovská kúria, cenu SPP Miroslav Báťka zo Žilinskej univerzity za prácu EF pošta a cenu Eurowards-Europe a zároveň absolútne víťazstvo si za projekt Informácia - marketing - reklama odniesla Oľga Borošová, študentka špecializácie ekonomika podnikov FEM v Košiciach, ktorá bude koncom novembra reprezentovať Slovensko na európskom finále súťaže v Bruseli. "Projekt je situovaný do Vranova nad Topľou s pôsobnosťou v celom okrese", uviedla autorka víťazného návrhu. "Základnou myšlienkou bolo pomôcť absolventom stredných a vysokých škôl, ktorí po prvýkrát prichádzajú na trh práce. Prostredníctvom štvortýždňových praktických seminárov získajú informácie o možnostiach zamestnania, resp. "samozamestnania", dozvedia sa o marketingu a marketingu osobnosti, v praktickej časti venovanej reklame sa naučia používať grafické programy na výrobu vizitiek, reklám, webových stránok, pracovať so skenerom, digitálnym fotoaparátom, LCD projektorom a samozrejmosťou bude komunikácia prostredníctvom internetu. Naším produktom teda budú znalosti, skúsenosti a vedomosti o treťom sektore. Vranov nad Topľou je mesto, ktoré nemá veľa príležitostí na zamestnanie. Z oblasti s 30-percentnou nezamestnanosťou odchádza veľké množstvo mladých ľudí za prácou do Bratislavy alebo do zahraničia. Myslím, že možnosťou pre tento región sú malí a strední podnikatelia, ktorí budú schopní, vzdelaní a prispôsobiví." Toľko slová finalistky Eurowards Oľgy Borošovej. V mene celého kolektívu pracovníkov DP FEM v Košiciach jej srdečne blahoželám a prajem veľa úspechov v Bruseli, kde bude hájiť dobré meno univerzity, fakulty i nášho pracoviska.

    Ing. PAVOL ANDREJOVSKÝ, PhD.

    * * * Michal Blaha, študent 5. ročníka Fakulty záhradníctva a krajinného inžinierstva, ktorého projekt Terchovská kúria v septembri zvíťazil v súťaži SAEF, získal tentoraz cenu Eurowards Slovakia. "Projekt predstavuje vlastne akýsi návrat k ľudovým tradíciám a kultúre. Jeho výhodou je určite aj to, že je umiestnený do konkrétneho prostredia, a tak má vytvorené výborné podmienky na realizáciu", povedal nám mladý autor, ktorý v Terchovej už druhý rok prevádzkuje čajovňu Starinkova včeláreň, nazvanú po svojom starom otcovi, vychýrenom včelárovi. "Prostredníctvom tvorivých dielní si tu domáci aj zahraniční turisti budú môcť vyskúšať rôzne remeselné techniky, akými sú napríklad drotárstvo, košikárstvo, rezbárstvo, pernikárstvo, naučia sa pripravovať tradičné jedlá z terchovského regiónu, vyrábať hlinenú keramiku na hrnčiarskom kruhu, bábiky a ozdoby zo šúpolia, zoznámia sa s unikátnou technológiou výroby drevených črpákov, históriou vyrezávania betlehemov, výrobou medu a medoviny, tradičnou textilnou tvorbou, paličkovaním a mnohými ďalšími "zabudnutými" technikami. Ďalšie tvorivé dielne budú zamerané na zvyky a obyčaje našich predkov počas celého roka - vítanie jari, stavanie májov, jánske zvyky, dožinkové slávnosti a pod. Cieľom projektu je priblížiť návštevníkom históriu terchovského regiónu a zároveň vytvoriť nové pracovné príležitosti a priestor pre drobných remeselníkov, ktorí budú predstavovať svoje výrobky a viesť tvorivé dielne."

    Michalovi Blahovi k úspechu v podnikateľskej súťaži srdečne blahoželáme a tým, ktorí by sa o aktivitách terchovskej čajovne chceli dozvedieť viac, ponúkame internetovú adresu: www.terchova.vcelaren.sk

    LUJZA ZÁHORÁKOVÁ