e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 4/48 Treba ísť za svojím cieľom

    Treba ísť za svojím cieľom

    E-mail Print

    MARKETINGOVÉ SKÚSENOSTI Z NEMECKA

    Tri letné mesiace som strávila troška neobvyklým spôsobom. Pracovne. Áno, teraz je už bežné, že študenti si počas leta privyrábajú v zahraničí, hlavne v Amerike v zábavnych parkoch alebo pri predávaní zmrzliny.

    Ale moje leto bolo predsa čímsi neobvyklé. Po dvojsemestrálnom pobyte na Humboldt Universität zu Berlin a praxi v berlínskej reklamnej agentúre som chcela využiť svoj voľný čas v lete užitočným spôsobom a získať ďalšie praktické poznatky z medzinárodného obchodu, ktorý študujem už piaty rok. Snažila som sa nájsť si firmu, ktorá by sa zaoberala práve touto oblasťou.

    Po niekoľkohodinovom surfovaní po internete, posielaní žiadostí a životopisov sa mi ozvala nemecká firma z Paderbornu. Hľadala praktikanta pre zahraničný obchod, ktorý by vedel okrem dvoch už bežne žiadaných jazykov nemčiny a angličtiny aj slovenský alebo český jazyk. Náhoda? Alebo šťastie? Nie, len troška snahy a trpezlivosti, troška dôvtipu.

    V januári 2003 som absolvovala pohovor so šéfom komunikačnej agentúry, na ktorom som sa okrem iného aj podrobnejšie dozvedela, čím sa firma zaoberá a čo je úlohou praktikanta. Obstála som úspešne a v júni 2003 som začala praxovať vo firme Workx & Art Eventmarketing GmbH.

    Komunikačná agentúra, jediná svojho druhu v regióne Paderborn, Nordrhein Westfalen, sa zaoberá marketingom, podlinkovými aktivitami, presadzovaním produktov na trhu. Ide o alkoholické a nealkoholické nápoje, Ready To Drink nápoje a ostatné produkty pre gastronómiu. Mojou úlohou bol, samozrejme, zahraničný obchod a nadväzovanie kontaktov so slovenskými a českými producentmi. Oslovovanie firiem, ponúkanie produktu a kontaktovanie slovenských agentúr. Snažila som sa presadiť známy slovenský nealkoholický nápoj na nemeckom trhu, vypracovávať koncepty, kontaktovať slovenských a českých producentov, dohodnúť podmienky, platby a dopravu. Mala som možnosť nakuknúť do všetkých oblastí chodu firmy. Či už išlo o účtovníctvo, marketing, projektový manažment alebo ekonomiku.

    V Nemecku je bežné, že univerzitní študenti počas prázdnin alebo voľného času pracujú vo firmách. Práca je totožná s predmetom ich štúdia. A tak môžu spojiť teoretické a praktické skúsenosti vo svojom odbore, majú oveľa väčší prehľad a po skončení štúdia aj väčšiu možnosť zamestnať sa.

    Sama som zažila, že je to tak. Praktické skúsenosti, ktoré človek získa, vidí každý deň a má možnosť vyskúšať si ich "na neostro", mu veľmi pomôžu, či už v štúdiu, alebo v ďalšom pracovnom živote. A tak je o krôčik vpredu pred ostatnými. Preto by som takúto prax odporúčala všetkým študentom. Možno by mohla byť uznaná aj ako súčasť diplomovej alebo odbornej praxe.

    Všetky potrebné veci, či už išlo o poistenie, víza, povolenie k pobytu a práci som si musela vybaviť a vybehať sama a stálo ma to miestami mnoho síl a pevných nervov. Ale aj takáto skúsenosť s úradmi bola pre mňa veľkým prínosom.

    Týmito riadkami chcem upozorniť študentov, aby o svojej budúcnosti rozmýšľali dostatočne dopredu. Leto strávené v Amerike, brigáda a zarobené peniažky sa môžu zdať len ako krátkodobá výhoda. Skôr by sme sa ako študenti mali zamyslieť poriadne nad tým, čo naozaj chceme robiť v budúcnosti a kam chceme smerovať. Môj zárobok sa určite nevyrovná zárobku študenta vracajúceho sa z Ameriky. Ale o veľmi krátky čas sa môže ukázať, kto získal viac. Investovanie do vlastnej budúcnosti a vzdelania je určite tá najlepšia cesta pre študenta, ktorý o chvíľu opustí brány našej alma mater. Podobný systém existuje už aj vo Francúzsku, študenti majú povinne stráviť čas, keď neprebieha výučba, praxou vo firmách v zahraničí. Študenti si tento systém pochvaľujú a vidia v ňom hlavne veľkú výhodu a investíciu pre seba.

    Čo mi toto pracovné leto dalo? Predovšetkým vedomie, že šikovný človek, ktorý si ide za svojím cieľom, sa uplatní všade, odhliadnuc od názorov niektorých ľudí zo západnej Európy, ktorí si občas myslia, že ešte nedosahujeme ich úroveň.Snažila som sa robiť svoju prácu, ako som najlepšie vedela. Učila som sa každý deň nové veci, a to mi už nik nezoberie. Zdokonalila som sa v cudzích jazykoch, nielen v nemeckom, ale aj anglickom, získala mnoho nových kontaktov, ktoré budem môcť využiť v budúcnosti. Leto sa skončilo, začína semester plný nových informácií a poznatkov. Verím, že sa budem môcť počas štúdia podeliť s mojimi skúsenosťami aj s ostatnými študentmi.
    Jana Sedláková 5. FEM