e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Príhovor rektora SPU

    E-mail Print

    rektor2Vaše magnificencie, honorability, spektability, milí študenti, vážení hostia, dámy a páni! Zvedavosť je predpokladom nového poznania. Zvedavosť stála pri zrode veľkých objavov. Smäd po nových vedomostiach je hnacím motorom, ktorý civilizáciu posúva do nových dimenzií.

    Zdravá ľudská zvedavosť je základom vzdelanosti. A ak sa človek má stať človekom, musí sa vzdelávať, tak znie aj odkaz učiteľa národov, Jana Amosa Komenského. Školy sú povolané na to, aby sa tejto úlohy deň čo deň zhosťovali. Aby položili základ, na ktorom možno spoľahlivo stavať budúcnosť. Univerzita, to je chodník do života. Od nás, ktorí na nej pôsobíme, závisí, ako ho mladým ľuďom vydláždime. Či bude vyskladaný z kvalitných a užitočných dlažobných kociek, vzájomne do seba zapadajúcich. Či bude hrboľatý, s prekážkami. Prax, objektívny a spoľahlivý kritik, nám po čase nastaví pravdivé zrkadlo. Aj preto ju musíme pozorne počúvať. Dnes, na prahu nového akademického roka, ktorý slávnostne otvárame, si opätovne uvedomujeme, že nepracujeme pre dnešok, ale pre zajtrajšok a pozajtrajšok. Naším cieľom preto musí byť vytváranie takého prostredia pre vzdelávanie, ktoré bude mladých inšpirovať a motivovať ku kreativite a túžbe byť múdrymi. Získavanie vedomostí, to je beh na dlhú trať. Dobehnúť do cieľa nie je jednoduché, pretože dráha zvaná svet informácií, je každým dňom dlhšia a rôznorodejšia. Pedagóg a študent musia byť v tomto procese partnermi. Iba tak možno dosiahnuť úspech a univerzita bude vychovávať kvalitných, všestranne vzdelaných a kultivovaných absolventov, schopných zastať si svoje miesto v spoločenskej praxi. Zužitkujme preto, milí kolegovia a študenti, ale aj vy, vážení partneri našej univerzity, všetky možnosti osožnej komunikácie, a to nielen vo vzdelávacom procese, ale aj mimo neho, v mimoškolskej činnosti, pri kultúre či športe. Majme na pamäti aj históriu a tradície tejto univerzity, pretože bez pamäte niet vedomia súčasnosti. Ona najvernejšie vypovedá o rebríčku ozajstných hodnôt, ktorý možno využiť ako platformu pre porovnávanie s dneškom.

    Dovoľte mi, vážení prítomní, aby som v tomto duchu podal krátku bilanciu našej činnosti za uplynulý akademický rok a načrtol úlohy, ktoré nás čakajú v najbližšom období. Podľa štatistík dnes na Slovensku poskytuje úplné vysokoškolské vzdelanie dvadsať verejných vysokých škôl, z toho sedemnásť univerzít. Bakalárske a magisterské štúdium ponúkajú aj tri štátne, jedna zahraničná a desať súkromných vysokých škôl. Nadchádzajúci rok prinesie výsledky akreditácií, ktoré určia ich postavenie v akademickom prostredí Slovenska. Prioritou akademického roka 2008/2009 bude pre nás úspešná reakreditácia študijných programov všetkých fakúlt v rámci komplexnej akreditácie univerzity, s cieľom začleniť sa medzi univerzitné vysoké školy. V roku 2008 spracovávali zamestnanci univerzity hodnotiace podklady pre tento proces. Bola to náročná úloha, za ktorú všetkým patrí naša vďaka. Dokumenty v týchto dňoch nadobúdajú finálnu podobu. Akreditačnej komisii vlády SR ich odovzdáme do konca septembra 2008. Nemáme kompetencie ani dôvod predčasne vyslovovať úsudok, ale podľa dokumentov spracovaných v zmysle schválenej osnovy máme pevné odhodlanie a vôľu uchádzať sa o zaradenie Slovenskej poľnohospodárskej univerzity do najvyššej kategórie vysokých škôl.

    Vážené slávnostné zhromaždenie!
    V oblasti pedagogicko-výchovnej činnosti sme v uplynulom akademickom roku úspešne reakreditovali študijné programy s časovo obmedzenou akreditáciou. Zohľadňujúc novelizáciu vysokoškolského zákona, aktualizovali sme študijný poriadok, ako aj všetky vnútorné predpisy súvisiace so vzdelávacím procesom. Zvýšili sme pokrytie predmetov vhodnou študijnou literatúrou. Inovovali obsah predmetov v zmysle profilu absolventov jednotlivých študijných programov, ako aj iné materiály potrebné pre hladký a bezproblémový priebeh školského roka. Pre nadchádzajúci akademický rok chceme pripraviť výučbu jedného študijného programu na prvom aj druhom stupni štúdia v anglickom jazyku na každej z fakúlt SPU. Máme na to predpoklady, veď podľa oficiálnych údajov všetky fakulty ponúkajú výučbu viacerých predmetov v cudzích jazykoch. Z hľadiska rozvoja bude dôležité získať finančné prostriedky na materiálno-technické zabezpečenie v oblasti informačno-komunikačných technológií na zlepšenie podmienok vzdelávacieho procesu cez operačný program Výskum a vývoj v rámci opatrenia Podpora infraštruktúry vysokých škôl. Ale aj prostredníctvom operačného programu Vzdelávanie v rámci opatrenia Podpora ďalšieho vzdelávania na vzdelávanie samotných učiteľov, hlavne v oblasti cudzích jazykov a na aplikácie informačno-komunikačných technológií, prípadne na ďalšie špecializované kurzy v rámci celoživotného vzdelávania.

    Precíznejšie budeme musieť definovať úlohy garantov študijných programov, ako aj interných evalvačných komisií jednotlivých študijných programov, ktoré budú monitorovať kvalitu realizovaných programov, napríklad profil absolventa, získané kompetencie, posudzovať sylaby, hodnotiť výučbu jednotlivých predmetov, kvalitu skúšobných testov, diplomových či bakalárskych prác, učebných pomôcok, študijnej literatúry, prehodnocovať spätnú väzbu od študentov a absolventov, logistickú podporu, prenesenie poznatkov z výskumu do pedagogického procesu, požiadavky praxe a podobne. Zvýšenie aktivity študijných poradcov, ktorí musia byť v bezprostrednom kontakte so študentmi a poskytovať im poradenskú službu pri zostavovaní konkrétnych študijných plánov, a tak pomáhať pri usmerňovaní ich profesionálneho zamerania, to je ďalší bod programu budúceho roka vo sfére vzdelávania. Bude treba užšie prepojiť vysokoškolské štúdium s výskumom cez siete excelentných výskumných pracovísk, hlavne v 2. a 3. stupni štúdia. Aktuálna je aj tvorba spoločných študijných programov, ktoré budú viesť k postupnému zavedeniu a uznávaniu spoločných titulov vo forme dvojitých či spoločných diplomov. V tejto oblasti sa už Fakulte ekonomiky a manažmentu spolu s ekonomickými fakultami z krajín V4 podarilo vytvoriť spoločný program medzinárodné inžinierske štúdium v rámci študijného programu ekonomika podniku. Úspechom je aj spoločný študijný magisterský program v oblasti rozvoja vidieka pre študentov z tretích krajín v rámci programu Erasmus Mundus, na zabezpečení ktorého sa už štyri roky spolu s ďalšími šiestimi zahraničnými univerzitami prostredníctvom Fakulty európskych štúdií a regionálneho rozvoja podieľa aj naša univerzita. Budeme usilovať aj o získanie nového, v podmienkach niektorých univerzít už fungujúceho, akademického informačného systému, ktorý bude integrovať všetky informačné systémy univerzity.

    Dámy a páni!
    Veda a výskum v oblasti agrosektora nadobúdajú v súčasnom období nové dimenzie, rozvrhnuté do troch základných funkcií. Dominantnou je výroba dostatočného množstva kvalitných a zdravých potravín pri uplatňovaní moderných technológií a biotechnológií, do ktorých sa premieta najvyššia úroveň vedeckého poznania z ťažiskových a podporných vedných smerov a disciplín. Druhou je polyfunkčné využívanie poľnohospodárskej krajiny a jej prírodných zdrojov vrátane ochrany prírody a biodiverzity. Treťou funkciou je sociálny fenomén poľnohospodárskej krajiny, predstavujúcej typ kultúrnej krajiny. Tá nesie znaky rôznych foriem obhospodarovania zeme, rozmiestnenia kultúr v krajinnom priestore a cieľavedomého dotvárania jej estetického obrazu. Veda musí svojím obsahom kopírovať tieto funkcie, a preto ani úlohy, ktoré v tejto oblasti na univerzite riešime, nie sú výnimkou.

    V uplynulom akademickom roku sme riešili spolu 320 vedeckovýskumných projektov, ktoré boli koordinované grantovými agentúrami Ministerstva školstva SR a 44 projektov v rámci medzinárodnej vedecko-technickej spolupráce. Z projektov národnej úrovne sme získali spolu 54,3 mil. Sk a z medzinárodných projektov viac ako 10 mil. Sk. Získané prostriedky sa efektívne investovali do nákupu prístrojovej techniky v hodnote 15,8 mil. Sk, na vlastný výskum a publikovanie získaných poznatkov. Z hľadiska publikačných výstupov sme na našej univerzite vyprodukovali priemerne 4,2 príspevku na 1 tvorivého pracovníka a evidujeme 5,16 citačného ohlasu na 1 tvorivého pracovníka. Uvedené čísla môžu byť dôvodom k relatívnej spokojnosti, avšak žiaduci je vyšší podiel výstupov v renomovaných medzinárodne uznávaných vedeckých časopisoch, vyšší podiel vedeckých monografií a vyšší citačný index v svetových databázach.

    Uplynulý akademický rok 2007/2008, ale aj tento kalendárny rok, sú charakteristické významnými udalosťami smerujúcimi k rozvoju vedy a vývoja na Slovensku, s očakávaným pozitívnym dopadom aj na podmienky SPU v Nitre. Vo februári 2008 schválila vláda SR Dlhodobý zámer štátnej vednej a technickej politiky do r. 2015. Vytýčila 11 priorít výskumu a vývoja, pričom až v šiestich témach môže naša Slovenská poľnohospodárska univerzita nájsť priestor svojej vedeckovýskumnej aktivity a rozvoja. Vecne sme ich definovali a rozvinuli do priorít a zámerov univerzity v rámci Dlhodobého zámeru jej rozvoja do roku 2015. V oblasti vedy a vývoja (ale aj vzdelávania) sa vytvoril významný potenciál v Operačných programoch, ktoré vláda SR podpísala s Európskou úniou na roky 2007-2013 s celkovým rozsahom dotácií vyše 12 miliárd eur. Na vedu a vývoj sa pre Slovensko vyčlenilo 1,422 mld. eur, na vzdelávanie 727 mil. eur. Slovenská poľnohospodárska univerzita pružne zareagovala na tieto kapitoly operačných programov. Na príslušné prioritné osi a vyhlásené výzvy pre operačný program Výskum a vývoj sme doteraz spracovali jeden projekt so zameraním na rekonštrukciu budov, ich interiérov a vybavenosť informačnými technológiami. Projekt bol pri záverečnom posudzovaní úspešný. Okrem toho fakulty SPU spracovali 4 projekty pre budovanie centier excelencie, ktoré sú v štádiu posudzovania komisiou ministerstva školstva. Chceme sa uchádzať aj o ďalšie výzvy, avšak pri ich reálnej úspešnosti čaká univerzitu okrem 5-percentnej finančnej spoluúčasti aj maximálne úsilie pre naplnenie cieľov projektov, čo je veľmi náročné a žiada si vysokú pracovnú nasadenosť vedenia univerzity, fakúlt a ich príslušných pracovísk.

    Budúcnosť našej školy bude závisieť, ako som už uviedol, od výsledkov komplexnej akreditácie, od úspešnosti v operačných programoch, ale aj od vedeckého výskumu a generačnej vedecko-pedagogickej obmeny, ktorej ťažiskový potenciál tvorí výchova doktorandov. V súčasnej dobe máme 435 doktorandov, z toho 221 v dennej forme štúdia. Každý rok dostávame z MŠ SR 75-80 miest pre dennú formu doktorandského štúdia, v poslednom období s výrazne zlepšenou úrovňou štipendijného zabezpečenia. Napriek tomu sa nedarí získavať pre univerzitnú vedu len vynikajúcich absolventov magisterského (resp. inžinierskeho) štúdia. Ba čo viac, až 20 doktorandov sa priemerne ročne predčasne vzdáva svojej vedeckej dráhy z rôznych dôvodov. Výber tých najlepších, ich vedecká inšpirácia a sociálna stimulácia budú zrejme hlavnými nástrojmi pre zlepšenie výsledkov doktorandskej výchovy aj do budúcnosti.

    Vážení prítomní!
    Členstvo v Európskej únii stavia pred nás v oblasti medzinárodných vzťahov nové výzvy, ale ponúka aj lákavé príležitosti. V zmysle Dlhodobého zámeru SPU na roky 2008 až 2015 budeme preto v nadchádzajúcom akademickom roku umožňovať čo najširší prístup k mobilitám študentov, učiteľov aj zamestnancov univerzity, pričom mobilitu učiteľov by sme chceli zohľadňovať v ich kariérnom raste. Chceme napĺňať uznesenie vedenia školy, aby sa každý študent 3. stupňa štúdia zúčastnil na študijnom pobyte v zahraničí. Okrem toho finančne motivovať učiteľov zabezpečujúcich výučbu predmetov v anglickom jazyku. Môžem konštatovať, že v roku 2007 46 našich pedagógov vyučovalo 51 predmetov v anglickom jazyku. Naším cieľom je aj propagácia univerzity na veľtrhoch vzdelávania v tretích krajinách a získavanie zahraničných študentov - samoplatcov na štúdium ucelených študijných programov najmä na 2. a 3. stupni štúdia. Takéto programy už poskytuje Fakulta ekonomiky a manažmentu, Fakulta biotechnológie a potravinárstva, Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov, ako aj Technická fakulta. Chceme vytvárať podmienky na dlhodobejšie pôsobenie zahraničných učiteľov a výskumných pracovníkov a zvýšenie ich podielu na zabezpečovaní hlavných úloh školy. Pozitívne príklady vidíme v oblasti výchovy a vzdelávania na Fakulte ekonomiky a manažmentu, v oblasti vedeckovýskumnej práce zas na Fakulte agrobiológie a potravinových zdrojov. Naša kancelária zahraničných vzťahov a medzinárodných projektov bude naďalej poskytovať pomoc pri predkladaní, riadení a administrácii zahraničných projektov. V zimnom semestri tohto akademického roka príde k nám viac ako 30 zahraničných študentov, najmä v rámci programu Erasmus. Pri riešení organizačnej stránky ich pobytu vítame pomoc našich študentov v rámci vzniknutej sekcie študentskej organizácie Erasmus student network. V neposlednom rade budeme podporovať fakulty v ich úsilí vypracúvať spoločné študijné programy a programy vedúce k dvojitým diplomom s významnými zahraničnými univerzitami.

    Vzťahom s verejnosťou sa na všetkých významných svetových univerzitách prikladá veľký význam a nie je to inak ani u nás. Ide nám o systém spätnej väzby nielen s absolventmi vlastnej univerzity a s odborníkmi pôsobiacimi v celej vertikále národného hospodárstva, ale aj o vzťahy s potencionálnymi študentmi a laickou verejnosťou. Aj v nasledujúcom období bude patriť medzi priority v tejto oblasti permanentné budovanie dobrého mena univerzity ako kvalitnej inštitúcie v oblasti vysokoškolského a celoživotného vzdelávania, vedeckého výskumu, poradenstva a expertnej činnosti. Prostredníctvom popularizácie výsledkov SPU v univerzitnom dvojtýždenníku, v masmédiách a na rôznych odborných a spoločenských fórach chceme upevňovať hrdosť pracovníkov a študentov SPU na ich príslušnosť k svojej alma mater.

    Voľnočasové aktivity študentov, predovšetkým kultúrne a športové činnosti, významnou mierou napomáhajú obnovu tvorivých síl a poskytujú priestor na racionálne, efektívne a zmysluplné vyplnenie voľného času mladej generácie. Na tento účel chceme vytvárať priestorové a technické podmienky a poskytovaním nových možností zohľadňovať požiadavky doby, ale zároveň zachovávať tradičné a jedinečné aktivity SPU. Dôraz v oblasti kultúrnych záujmových aktivít študentov a pracovníkov SPU sa v nasledujúcom období bude orientovať na organizovanie Nitrianskych univerzitných dní v spolupráci s Univerzitou Konštantína Filozofa a mestom Nitra a na ďalšie kultúrno- spoločenské aktivity počas celého roka.

    Športové aktivity študentov a zamestnancov majú na SPU hlbokú a bohatú tradíciu. Garanciu nad materiálovým, technickým a odborným vedením športových podujatí dlhodobo zabezpečuje Katedra telesnej výchovy a športu. Športové aktivity študentov môžu optimálne vypĺňať ich voľný čas a pod odborným vedením prispievajú k zdravému rozvoju osobnosti a regenerácii fyzických a duševných síl. V nasledujúcom období bude SPU vytvárať podmienky najmä na rozvoj povinnej a záujmovej telesnej výchovy a športu, na zabezpečenie výučby pre neplavcov, na realizáciu letných a zimných kurzov, na účasť študentov pri realizácii vrcholového univerzitného športu, predovšetkým basketbalu, volejbalu, tenisu, floorbalu a plávania.

    Vážená akademická obec!
    Financovanie a dobré hospodárenie je dôležitou súčasťou života každej organizácie. Dovoľujem si preto predložiť vám odpočet za minulé obdobie a náčrt plánov, ktorých realizácia na nás čaká. Všetky investičné akcie smerujú k tomu, aby sme zlepšovali infraštruktúru univerzity. Posúďte sami. V uplynulom období sme rekonštruovali športové objekty Katedry telesnej výchovy v celkovom náklade 5,3 mil. Sk, zateplili strechy Študentského domova Poľnohospodár v náklade 1,3 mil. Sk, opravili sociálne zariadenia pod aulou za vyše 1,5 milióna korún. Prebehla aj rekonštrukcia vykurovacieho systému a vzduchotechniky auly za 8, 4 mil. korún. Vybudovanie výťahov v pavilóne S a rekonštrukcia dvoch výťahov v pavilóne E nás stálo 4, 3 mil. korún. Uskutočnila sa aj výmena majetku SPU, konkrétne tenisového areálu za pozemky vo vlastníctve mesta, a to na Tulipánovej ulici, na Mariánskej ulici a na sídlisku Chrenová. Univerzita odkúpila pozemok v osobnom vlastníctve na Mariánskej ulici a predala budovu v Kolíňanoch. Pre budúce obdobie je dôležité aj vypracovanie projektovej dokumentácie na dostavbu Fakulty záhradníctva a krajinného inžinierstva na Tulipánovej ulici, s pridelením investičných prostriedkov vo výške 18 mil. Sk. V hospodárskom roku 2009 predpokladáme realizáciu aktivít, ktoré prispejú k zlepšeniu podmienok pre vzdelávací proces, výskumnú prácu, ako aj iné aktivity súvisiace so životom zamestnancov a študentov univerzity.

    Celková výška dotácie Ministerstva školstva SR činila 685 772 tis. Sk na bežné a 32 608 tis. Sk na kapitálové výdavky, s celkovým indexom rastu 1, 08 oproti roku 2007. Zvýšila sa finančná podpora MŠ SR na sociálnu oblasť, predovšetkým na sociálne štipendiá študentov, index rastu v oblasti sociálnej podpory študentov na SPU činil v r. 2008 1,21 v porovnaní s rokom 2007, pričom v oblasti sociálnych štipendií sme zaznamenali nárast v porovnaní s rokom 2006 o 265 % a s rokom 2007 o 64 %. Oproti tomu sa znižuje finančná podpora rozpočtu na bežné výdavky na tovary a služby. Kým v roku 2006 predstavovala 77, 021 mil. Sk, v roku 2007 už iba 71, 311 mil. Sk a v roku 2008 74,8 mil. Sk, čo vedie každoročne k zvyšovaniu podielu vlastných zdrojov univerzity na zabezpečenie jej hlavnej činnosti.

    V rámci bežných výdavkov získala univerzita na základe žiadosti dotáciu na špecifiká v sume 25,69 mil. Sk. Sú to finančné prostriedky nevyhnutné na pokrytie aktivít, ktoré nie sú zohľadnené v základnom rozpočte, napríklad prax študentov na Vysokoškolskom podniku, činnosť botanickej záhrady, knižnice či Baltickej univerzity. V kategórií výdavkov na špecifiká boli v roku 2008 prvýkrát v rámci metodiky MŠ SR prideľované prostriedky na výdavky na laboratórne cvičenia pre technické, prírodovedné odbory a odbory informatiky. Naša univerzita získala na základe počtu študentov zaradených v uvedených odboroch sumu 4,5 mil. Sk (TF- 3.180 tis. Sk, FBP- 794 tis. Sk, FEŠR- 398 tis. Sk, FZKI- 131 tis. Sk). Z kapitálových prostriedkov pridelilo MŠ SR univerzite v rámci podprogramu Zabezpečenie akreditovaných študijných programov a prevádzky vysokých škôl sumu 18,4 mil. Sk na prístavbu pavilónu FZKI pre potreby vzdelávania v študijnom programe Záhradná a krajinná architektúra. Táto fakulta ako jediná realizuje na Slovensku výučbu v uvedenom študijnom programe.

    V rámci rozpočtu získala SPU na riešenie 187 výskumných projektov prostriedky v hodnote 41,29 mil. Sk, čo je o takmer 5,4 mil. Sk viac ako v predchádzajúcom roku. Bolo to 128 projektov VEGA, 43 projektov KEGA, 4 projekty aplikovaného výskumu, 12 medzinárodnej vedecko-technickej spolupráce. V rámci APVV rieši SPU 11 projektov vo finančnom vyjadrení 2,8 mil. Sk. Univerzita reagovala i na výzvy zamerané na získanie nenávratného finančného príspevku z európskych štrukturálnych fondov. V rámci operačného programu Výskum a vývoj, opatrenia "Budovanie infraštruktúry vysokých škôl a modernizácie ich vnútorného vybavenia na zlepšenie podmienok vzdelávacieho procesu" získala 140,5 mil. Sk. na rekonštrukciu pavilónu "S", na rekonštrukciu elektrických rozvodov a dobudovanie informačných a komunikačných sietí v študentskom domove Nová doba a na dobudovanie sietí a nákup výpočtovej a audiovizuálnej techniky do výučbových priestorov. V rámci druhej výzvy operačného programu Výskum a vývoj, opatrenia "Podpora sietí excelentných pracovísk výskumu a vývoja ako pilierov rozvoja regiónu a podpora nadregionálnej spolupráce" predložila SPU v termíne do 26. 8. 2008 štyri žiadosti o nenávratné finančné prostriedky (FEM, FAPZ, FBP a TF). Prostriedky, ktoré univerzita získala za odpredaj nepotrebného majetku, sa použijú na dobudovanie priestorov Slovenskej poľnohospodárskej knižnice a na spolufinancovanie úspešného projektu v rámci prvej výzvy operačného programu Výskum a vývoj. Ako dobre vieme, rok 2008 je rokom prípravy prechodu na euro, a preto som menoval deväťčlennú komisiu, ktorej úlohou bude zabezpečiť procesy stanovené zákonnými normami a súvisiace s transformáciou používaných softvérov, predovšetkým finančného informačného systému SOFIA.

    Vážené slávnostné auditórium, milí hostia!
    Iba nedávno sme spriadali plány na letnú dovolenku a už na ňu pri fotografiách iba spomíname. Ani dovolenkové obdobie beh času nezastavilo. Príroda nám opäť raz ukázala svoju silu v negatívnom zmysle slova, keď pripravila mnohých ľudí o strechu nad hlavou, niekoľkých, žiaľ, aj o život. S údivom sme sledovali vynikajúce výsledky športovcov sveta na pekinskej olympiáde. S pietou prijali správu o strate významných svetových osobností kultúrneho života i o tragédii našich spoluobčanov v Chorvátsku. Aj takéto bolo uplynulé leto. Verím však, že nám poskytlo dostatok času aj pokojné chvíle s rodinou, priateľmi, na oddych a relax, na doplnenie energie do ďalšej práce. Dovoľte mi, aby som vám do nového akademického roka poprial veľa zdravia, trpezlivosti, radosti zo spoločných úspechov, vážení spolupracovníci, milí študenti! Vám, naši prváci, ktorí prichádzate do nového prostredia, želám, aby ste sa dobre cítili v našom kruhu, aby ste sa čo najskôr stali právoplatnými členmi študentskej obce. Tým, ktorí sú vo vyšších ročníkoch prajem príjemné prostredie pre učenie a získavanie nových skúseností.

    Ctení hostia!
    Dovoľte mi, aby som nový akademický rok 2008/2009 otvoril slovami adresovanými nitrianskej, ako aj slovenskej akademickej obci, mestu Nitre, všetkým partnerom, externým spolupracovníkom a priateľom našej univerzity doma aj v zahraničí. Teším sa na plodnú a príjemnú spoluprácu, vážení priatelia!

    Prof. Ing. Mikuláš Látečka, PhD.,
    rektor SPU

     

    rektor2

     

     

     

     

     

     

     

     

    fotogaléria