e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 9/50 ŠKOLA MARKETINGU HROU: SUPER OIL liga má víťaza - firmu POMA

    ŠKOLA MARKETINGU HROU: SUPER OIL liga má víťaza - firmu POMA

    E-mail Print
    Katedra manažmentu a marketingu FEM už druhý akademický rok organizuje v rámci predmetu agrárny marketing súťaž, známu medzi študentmi ako SUPER OIL LIGA.

    Predmet agrárny marketing má v podstate dve časti, teoreticko-metodologickú a aplikačnú. Základným cieľom tej prvej sú aktivity podnikového manažmentu ako rozhodovať, aby podnikateľský subjekt bol na agrárnom trhu úspešný. Medzi rozhodujúce nástroje programového produktu TRH patrí cena, výroba - predaj, investície, výskum, vývoj a marketing. Cena je základným prvkom programového produktu. Cenová politika v podstate môže byť vo väzbe na výrobu ako vysoká cena a menšie množstvo produkcie, nízka cena a veľké množstvo produkcie a ďalšie možné varianty. Nie je však cieľom tohto príspevku, aby sme tu ďalej rozvádzali ostatné predom uvedené nástroje.

    Do súťaže sa zapojili študenti štvrtého (ekonomika podniku) a piateho ročníka (podnikový manažment a medzinárodný obchod a colný dohľad), spolu sa vytvorilo 60 fiktívnych firiem. Súťaž sa realizovala na cvičeniach vždy v rozsahu 10-15 minút. Výsledky boli prezentované na prednáškach. Do záveru súťaže sa prihlásilo 11 fiktívnych firiem, ktoré získali najvyšší celkový zisk z podnikania. Zloženie spoločnosti bolo vylosované tak, že dve spoločnosti mali po 4 firmy a v jednej boli iba tri firmy. Víťazi spoločnosti sa stretli vo finále.

    Je veľmi potešiteľné, že v záverečnom kole sa zúčastnilo 48 študentov, ktorí si našli čas na takúto aktivitu.

    Výsledky ich takmer celosemestrálneho úsilia boli pozoruhodné. Vytvorili sa podmienky pre kreatívny prístup firiem, organizátori dbali na dodržiavanie určených pravidiel. Medzi firmami vzniklo náročné konkurenčné prostredie. V základnej časti súťaže sa na prvom mieste umiestnila firma BRASIKA, ktorá vytvorila zisk 12 571 tis. Sk. Boli to študenti M. Kaul, L. Tkáčová, E. Domonkosová a E. Molnárová (V. ročník MOCD). Na druhom mieste základnej časti bola firma POMA so ziskom 5 375 tis. Sk. Len pre poznanie kvalitatívnych rozdielov medzi výsledkami súťažiacich uvedieme, že firma, ktorá bola na poslednom mieste získala celkový zisk 540 tis. Sk. Nadväzne sa organizovalo záverečné kolo.

    Vo finále získala prvé miesto firma POMA, ktorú tvorili D. Drabik, M. Illeš, M. Mikuš a M. Srnánek (študenti V. ročník MOCD). Na druhom mieste sa umiestnila firma PAPALALA v zložení P. Pápay, T. Lacko, J. Trnka a M. Libiak, študenti IV. ročníka EP. Na treťom mieste skončila firma TROPIKAL (Mihai-Valentin Uram a K. Výkrentová, IV. ročník EP). V marketingovej hre TRH si výborne počínal aj J. Uher a M. Hlinka.

    Víťazi boli odmenení diplomom a sladkosťou, ale aj bonifikáciou pri skúške z agrárneho marketingu. Treba podotknúť, že "učiť sa hrou" je jeden z metodických prístupov, ktorý vhodným spôsobom vedie študentov k efektívnemu rozhodovaniu v konkrétnom konkurenčnom podnikateľskom prostredí. Vyjadrujem poďakovanie všetkým študentom za aktívny prístup k štúdiu. Vďaka patrí aj hlavnému organizátorovi súťaže, Ing. R. Réckemu.

    Prof. Ing. DUŠAN ŠIMO, CSc.