e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 14-15/53 Projekt pre ďalšie vzdelávanie dospelých

    Projekt pre ďalšie vzdelávanie dospelých

    E-mail Print
    logo_CCLET14-15

    Centrum celoživotného vzdelávania FEM je od minulého roku jedným z partnerov vzdelávacieho a výskumného projektu Interkultúrne rozdiely v ďalšom vzdelávaní dospelých (Cross Cultural Learning and Teaching in Vocational Education and Training). Je súčasťou podprogramu Transfer inovácií (Transfer of Innovations) a realizuje sa v rámci programu EÚ Leonardo da Vinci - TOI.

    Koordinátorom projektu je Odborná vysoká škola Joanneum v Grazi. Participuje v ňom deväť partnerov (Nemecko, Poľsko, Taliansko, Španielsko, Česká republika, Turecko, Slovinsko, Bulharsko a Slovensko).

    "Základnými dvoma aktivitami, ktoré slúžia ako zdroj informácií pre prípravu produktu, je kvalitatívny a kvantitatívny výskum. Prvý je uskutočňovaný s lektormi, ktorí pôsobia v oblasti ďalšieho vzdelávania a druhý s účastníkmi kurzov ďalšieho vzdelávania. Výsledky uvedeného projektu, ktorého ukončenie sa plánuje na september 2010, budú zhrnuté do manuálu, ktorý vyjde v tlačenej i elektronickej verzii v anglickom jazyku a v jazyku účastníkov projektu. V materiáloch budú sústredené informácie o ďalšom vzdelávaní v uvedených deviatich krajinách, medzikultúrne rozdiely a porovnanie vzdelávania, typické črty vzdelávania v týchto krajinách, profil a motivácia záujemcov o štúdium a podobne. Pokiaľ ide napríklad o medzikultúrne rozdiely - v starých krajinách EÚ má záujem o ďalšie vzdelávanie veľký počet imigrantov, u nás alebo v Českej republike ho absolvujú skôr nezamestnaní alebo záujemcovia, ktorí sa sami rozhodnú získať ďalšie vzdelanie," informovala nás Ing. Danka Moravčíková, PhD., vedúca CCV FEM a koordinátorka projektu.

    Každá zo zúčastnených krajín doteraz pripravila viacero dokumentov, v ktorých sa hodnotila štruktúra ďalšieho vzdelávania, kvantifikovali sa typy a počty kurzov. Účastníci projektu tiež vypracovali profil svojej krajiny, čiže, ako tam funguje vzťah učiteľ - žiak a výsledky skúmania prezentovali na prvom spoločnom stretnutí," povedala Danka Moravčíková a podotkla, že takýto typ projektu v minulosti realizovala rakúska univerzita s juhoamerickými krajinami a publikácie o medzikultúrnych rozdieloch, ktoré z neho vznikli, sa v súčasnosti využívajú v európskom priestore.