Firemná kultúra je asi to najhodnotnejšie, čo podnik môže mať. V bankovom svete platí, že miera napodobiteľnosti produktov je úžasne vysoká, všetky banky disponujú ponukou veľmi podobných produktov, informačných technológií, aj úrokových sadzieb. Čo teda rozhoduje o tom, že si klient vyberie tú či onú? Najvýznamnejší sa pri výbere stal ľudský faktor, kvalita ľudského potenciálu, a to je o firemnej kultúre. Tá sa stala rozhodujúcim konkurenčným kritériom, a preto je nevyhnutné zveľaďovať ju", povedal v rozhovore pre denník SME mladý šéf Ľudovej banky Jozef Kollár. I keď obliekol svoju myšlienku do bankovej rovnošaty, je zrejmé, že ju tento rámec neobmedzuje. Rovnako platí v ktorejkoľvek sfére, tú našu školskú nevynímajúc. Veď sa len pozrime! Univerzít na Slovensku ako maku! Študijné programy sa často podobajú ako vajce vajcu. Navyše, možnosť študovať v zahraničí. Naozaj treba pridať nejakú tú hodnotu, ktorá uchádzačov o štúdium zaujme! Možno sa to zdá malicherné, ale z malých vecí sa skladajú tie veľké. Alebo, ako sa do hory volá...Trpezlivá a prívetivá odpoveď na otázku klienta, v našom prípade uchádzača o štúdium či niekoho, kto hľadá odpoveď na svoj problém, korektná odpoveď na list, vhodne zostavený a pútavý informačný materiál, príjemná atmosféra na pracovisku, ochota a úsmev. Jasné, nie je každý deň nedeľa, no pýtajúci sa či návštevník našej univerzity nemusí pocítiť, že mi včera prihorela večera! Mal by cítiť, že prišiel do prostredia, kde pojem kultúra nie je cudzím slovom. Kultúru totiž nosíme - alebo nenosíme - v sebe.
K. POTOKOVÁ