e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 13/49 KLIKNITE SI! Nové technológie v procese poznávania

    KLIKNITE SI! Nové technológie v procese poznávania

    E-mail Print
    Derrick de Kerckhove pôsobí na univerzite v Toronte a je uznávaným odborníkom v otázke vplyvu nových technológií na proces poznávania. Je presvedčený o tom, že vďaka internetu bude možné ponímať inteligenciu ako spoločnú záležitosť a začať spoločne myslieť. Tu je niekoľko jeho názorov, ktoré sme si prečítali na www.etwinning.net

    Aké dôsledky môže mať používanie nových technológií na spôsob vyučovania?
    Už nebude dochádzať k situáciám, keď učiteľ stojí pred triedou a študenti od neho pasívne prijímajú všetky informácie. Vo svete prírodných vied výskum prebieha v laboratóriách a vedci pracujú v tímoch. Nové technológie umožnia podobný postup aplikovať aj v spoločenských vedách. Pri tomto spôsobe práce získavame znalosti prostredníctvom interakcie s ostatnými jednotlivcami, v procese, pre ktorého výsledok používam termín "spoločná inteligencia". Na inteligenciu treba hľadieť ako na spoločný majetok, nie ako na výlučné súkromné vlastníctvo jednotlivých osôb. Vďaka rozsiahlejšiemu využívaniu nových technológií budú jednotliví študenti v triede i triedy medzi sebou čoraz viac komunikovať cez internet. Akonáhle sa inteligencia stane spoločnou záležitosťou, znalosti sa rozšíria a bude možné vyučovanie viesť tak, aby v centre záujmu bol študent. Nehovorím, že fyzická prítomnosť učiteľa nie je nutná. Dôležité budú aj kontaktné hodiny, keď sa študenti budú schádzať so svojimi učiteľmi.

    Ako možno zabezpečiť kvalitu výučbových materiálov dostupných online?
    Učitelia musia naučiť svojich žiakov pozerať sa na rôzne materiály kriticky. Študenti musia vedieť posúdiť spôsob prezentácie faktografických informácií, naučiť sa porovnávať rôzne zdroje, rozumieť kontextu. Pedagogický výskum v tejto oblasti ešte chýba.

    Ako možno získať učiteľa, ktorý sa doposiaľ bránil používať nové technológie?
    Neviem, či možno prekonať túto nechuť. Podľa môjho názoru treba učiteľov skôr vzdelávať. Generácia, ktorá nebola zvyknutá používať počítač v práci ani v súkromí postupne odchádza do dôchodku a mladí učitelia vedia, že schopnosti nutné pre prácu s informačnými a komunikačnými technológiami sú nevyhnutné.