V procese vzdelávania sa musíme zamerať na tvorivosť a kľúčové kompetencie aj na úkor encyklopedických vedomostí, výchovu treba zamerať na pestovanie všeobecne prijímaných etických hodnôt.
Zvýšme investície do vzdelania, ale cielene na konkrétne programy a reformné kroky, ako je výučba jazykov, počítačová gramotnosť, kariérny rast pedagogického zboru, zatraktívnenie vysokoškolského vzdelania a podobne.
Treba zvýšiť vzdelanostnú úroveň obyvateľstva, nie však primárne zvyšovaním štatistických ukazovateľov - vyšší počet absolventov vzdelávacích programov ešte nezaručuje kvalitu, neraz je to dokonca kontraproduktívny krok.
Venujme pozornosť príprave duchovnej elity - história nám ukazuje, že táto nepočetná skupina rozhodujúco ovplyvňuje smerovanie krajiny.
Poznávanie (veda) sa musí stať celoživotnou súčasťou ľudských aktivít. Pre rozvoj vedy je rozhodujúce jej priblíženie širokým vrstvám obyvateľstva na primeranej úrovni. Žiaľ, dobrý návod, ako to urobiť, nie je poruke."
(Z vystúpenia ministra školstva SR M. Fronca
na konferencii Minerva 20. 1. 2005)