e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home Kategorie spravodajstva Poľnohospodár 10/49 Skúškové alebo pár slov o ... typológii učiteľa

    Skúškové alebo pár slov o ... typológii učiteľa

    E-mail Print
    Rovnako, ako vyučujúci často klasifikujú študentov na večných, snaživcov, flákačov, smoliarov, pomalých, šprtov, šikovných a talentovaných, môže byť klasifikácia aj opačná - totiž skúšajúcich.

    Typ 1/a - obrázkar
    Začína skúšku niekoľkými otázkami, týkajúcimi sa predmetov vo svojej pracovni, napríklad: "Viete, kto je na tej fotografii? Kto namaľoval ten obraz pri okne? Aká je to mapa?" Študenti na jeho otázky reagujú dvoma spôsobmi. Adrenalínové typy to považujú za preverenie svojich schopností bezprostredne reagovať, šprti si okrem všetkých dostupných skrípt pred skúškou zaobstarajú aj plány konkrétnej pracovne s rozmiestnením všetkých obrazov, fotografií, sošiek a popolníkov.

    Typ 1b - uspávač
    Skúšajúci položí otázku a zaborený do kresla zavrie oči. Študent chvejúcim sa hlasom odrecituje, čo si pripravil. Keď vyučujúci nereaguje, začne odznova, často aj niekoľkokrát, až do pedagógovho prebudenia.

    Typ 2/c - ponáhľač
    Zatiaľ, čo v náhlivosti vybavuje mobilné telefonáty, kývne študentovi, aby si sadol, ďalším kývnutím mu zadá úlohu a vzápätí odbehne. Keď sa po niekoľkých hodinách vracia do svojej pracovne, býva prekvapený, že ten úbožiak tam ešte sedí.

    Typ 3/e - poctivec
    Tento typ pedagóga nevyhodí študenta s krikom, ale s poznámkou, že je to pre jeho dobro, a že si ešte musí doštudovať napr. prácu profesora Holáska. Nabudúce, keď má študent konkrétnu tému naštudovanú, odhalí opäť ďalšiu medzeru v jeho vedomostiach.

    Typ 4/d - maród
    Máva krehkú konštitúciu, v zime aj v lete chodí vo svetri, s hrnčekom čaju a vreckovkou. Ak teplota klesne pod bod mrazu, zruší skúšanie až do odvolania. Keď študent príde na skúšku napríklad s obviazanou rukou, strávi s ním 15 až 30 minút rozhovorom na tému zdravie, typy úrazov a ich prevencia, prípadne poradí vhodnejší spôsob liečenia, ako navrhol ošetrujúci lekár. Často je ochotný rozdeliť sa aj o svoje zásoby liekov. Ak študent na skúšku nie je pripravený, upadnutie do mdlôb, alebo aspoň bolestivé zasyknutie vyvolá v pedagógovi súcit, ktorý vyústi do vety: "Stačí vám trojka?" Nádej na rýchlu skúšku majú najmä študentky v pokročilom štádiu tehotenstva. Predstava pôrodu v jeho pracovni ho desí.

    Typ 4/f - medvedík
    Poznáte ho hneď pri vstupe do pracovne. Na študenta nekričí, ani doňho nehádže kriedu, ale láskavo ho usadí, ponúkne čajom, nervóznych študentov upokojuje a iba málokedy vyhadzuje zo skúšky. Medzi adrenalínovými typmi študentov sa neteší veľkej obľube.

    Typ 7/p - harasser
    Tento typ skúšajúceho je zásluhou prehlbujúcej sa integrácie do systému západnej kultúry chovania dnes už vzácnosťou. Pokiaľ sa vyskytuje, tak zvyčajne v letnom skúškovom období, keď študentky častuje dvoj- a trojzmyselnými poznámkami. ("Vidím, že trojky už máte, dnes to bude dvojka...")

    Typ 3/s - ortuť
    Skúška začína tým, že sa v otvorených dverách objaví rozhnevaná tvár a študenti si musia najskôr vypočuť prednášku o tom, ako mohol vyučujúci namiesto takto nevhodne stráveného času radšej bádať a že učiť za takéto peniaze je rehoľa... Pokiaľ študenti nie sú pripravení na výbornú, vyhadzuje ich z pracovne v poradí index - študent.

    Typ 2/t textátor
    Pri tomto type pedagóga stačí študentovi iba úvodná veta. Skúšajúci sa ňou naštartuje a zvyšok výkladu absolvuje sám, sprevádzaný nemým a súhlasným prikyvovaním študenta. Jeho spokojnosť s vlastnými znalosťami sa premietne do záverečného hodnotenia študenta.

    Posledným typom je flákač, ktorý vypíše jeden skúškový termín pre 30 študentov a po dvoch hodinách (ak sa vôbec dostaví) vybehne na chodbu s tým, že má "dôležité rokovanie" a zmizne. O tomto type vysokoškolského učiteľa nemá význam písať, pretože takí u nás už nie sú...

    (Listy Ostravskej univerzity, 1/2005)