V decembri minulého roka vyšlo 4. číslo časopisu ACADEMIA, venované súčasnosti a perspektívam vysokých škôl a vedy. Prináša zaujímavé informácie o úlohe univerzít v inovačných procesoch podnikateľskej sféry ("Ako možno vyvážiť úsilie univerzity o vedeckú výnimočnosť - scientific excellence - s jej úsilím priamo prispieť k ekonomickým ziskom v podnikateľskej praxi?"), pohľad psychológa na poradenstvo na vysokých školách, ale aj článok o profesionalizme vysokoškolských učiteľov v reflexii novej paradigmy vzdelávania ("Kmenem profesionálního rozvoje vysokoškolských učitelů je věda a výzkum, které podmiňují postup v kariéře...Nově je třeba připojit vazbu na praxi jako neopominutelný komponent vzdělávaní v paradigmatu společnosti vědění".). Iného možno zaujme príspevok o genéze a vývojových tendenciách technológie vzdelávania, alebo informácie o využívaní marketingových informácií na zlepšenie zručnosti študentov - projekt UMIS. Pod názvom Vysoké školy a ďalšie vzdelávanie v rokoch 2002 a 2003 sú sprístupnené informácie Ústavu informácií a prognóz školstva o vývoji celoživotného vzdelávania na Slovensku. Z ďalších tém: Nová etapa v programe Leonardo, Európska značka pre PF Univerzity Mateja Bela, Národný tím bolonských promótorov, Ako je to v Európe - o medzinárodnej klasifikácii terciárneho vzdelávania ISCED. Časopis prináša aj zoznam nových profesorov, vymenovaných v novembri 2004, jazykovú poradňu a prehľad zaujímavých kníh. Pýtajte sa naň v študovni SlPK pod aulou.
KP