V nemeckom mestečku Meerane, sídle partnera REIMA AirConcept GmbH, sa 1. – 7. marca uskutočnila druhá vzdelávacia a školiaca aktivita C2 v rámci projektu Erasmus+ KA2 Strategické partnerstvá "Implementácia spotrebiteľskej neurovedy a smart výskumných riešení v aromachológii" (NEUROSMARTOLOGY) č. 2018-1-SK01-KA203-046324.
Koordinátorom projektu je Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre (Ing. Jakub Berčík, PhD.), ďalšími partnermi sú IŠN PF KU v Ružomberku, Aroma Marketing, s. r. o., VŠCHT Praha, Poznań University of Economics and Business, Universitas Miguel Hernández v Španielsku a SDU Innovation and Design Engineering, University of Southern Denmark.
Školenie u jedného z najväčších výrobcov aróm a aromatických zlúčenín malo priblížiť vývoj a výrobu vôní od miešania až po finálny predaj koncovému odberateľovi. Súčasťou boli ukážky práce s modernými a funkčnými vonnými strojmi. Riešitelia získali informácie o arómach vhodných pre konkrétne oblasti, o vonnom marketingu, profesionálnych marketingových riešeniach aróm, dizajne vzduchu, rozprašovačoch vôní a strojoch na vôňu, ako aj osviežovaní miestností a odstraňovaní zápachu, to všetko aj priamo v laboratóriu spoločnosti REIMA AirConcept GmbH. V rámci programu navštívili spoločnosť Selgros Cash & Carry v Chemnitzi, August Horch Museum v Zwickau, ako aj mnohých ďalších zákazníkov, ktorí aromatizáciu od spoločnosti REIMA využívajú priamo v Meerane.
Aktivita umožnila diskusiu a naplánovanie čiastkových výskumných etáp, ktoré povedú k splneniu intelektuálneho výstupu O2 – Vytvorenie referenčnej databázy, konkrétne o vplyve aromatických zlúčenín na emócie ľudí v rámci jednotlivých partnerských inštitúcií v laboratórnych a reálnych podmienkach s využitím inovatívnych výskumných riešení. Riešitelia projektu sa oboznámili s nástrojmi a technickými riešeniami, ktoré budú využívané pri zbere dát v ich domovských krajinách.
Ďalšie informácie o projekte sú dostupné na webovej stránke: https://fem.uniag.sk/sk/neurosmartology/
Ing. Jana Gálová, PhD., FEM
V laboratóriách spoločnosti REIMA získali účastníci školenia podrobné informácie o vonnom marketingu
Foto: archív JG