e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home E-príloha Máte slinu? Mirgová, Latinák a Mucha na billboardoch. O čo ide?

    Máte slinu? Mirgová, Latinák a Mucha na billboardoch. O čo ide?

    E-mail Print

    propagacny banerČo majú spoločné speváčka Dominika Mirgová, herec Lukáš Latinák a futbalista Ján Mucha? Zachraňujú životy. Stali sa totiž tvárami kampane Máte slinu?, ktorá sa objavila v médiách po celom Slovensku.

    Viete, o čo v nej ide?

    Známe osobnosti sa stali tvárami kampane, ktorá svojim názvom zaujme na prvý pohľad. Všetci traja totiž majú slinu v podstate na to isté - na pomoc ľuďom v núdzi. Za kampaňou stojí Nadácia Kvapka nádeje, ktorá dlhodobo podporuje pacientov s hematologickými a onkologickými diagnózami a inak tomu nie je ani tento raz. Cieľom kampane je získať čo najviac nových potenciálnych darcov pre Národný register darcov kostnej drene, nakoľko na Slovensku je ich stále nedostatok. Počas prvých dní kampane sa zaregistrovalo už viac ako 1100 dobrovoľných darcov kostnej drene.
    Mirgová, Latinák aj Mucha vyzývajú širokú verejnosť na registráciu, ktorej základom je práve slina. Z jej analýzy totiž dokážu lekári vyhodnotiť transplantačné znaky a zaradiť tak záujemcu do databázy potenciálnych darcov kostnej drene. V prípade potreby, bude darca oslovený s konkrétnou ponukou pomoci pacientom. „V súčasnosti sa v registri nachádza 6500 darcov, čo je vzhľadom na počet obyvateľov Slovenska alarmujúco nedostatočný počet. Na efektívne fungovanie register potrebuje 20 až 25 000 registrovaných darcov. A práve to je cieľom kampane Máte slinu?.“ povedala Jarmila Lajčáková-Hargašová, členka správnej rady Nadácie.
    Bližšie podmienky ako sa stať darcom kostnej drene sú uvedené na web stránke projektu www.mateslinu.sk. Nepríjemnou bariérou, ktorú museli v minulosti záujemcovia prekonať, aby sa mohli registrovať ako darcovia kostnej drene bola skutočnosť, že museli navštíviť transfúznu stanicu a darovať krv, aby bolo možné zistiť transplantačné znaky potrebné na spárovanie vhodného príjemcu a darcu kostnej drene. Kampaň „Máte slinu?“ umožní, aby sa záujemcovia z pohodlia domova zaregistrovali, vykonali jednoduchý samoodber vzorky slín a bezplatne prostredníctvom Slovenskej pošty zaslali vzorku slín Národnému registru darcov kostnej drene. Týmto spôsobom odpadnú záujemcom všetky cestovné aj časové náklady spojené s odberom krvi.
    Známe osobnosti sa do projektu zapojili s nadšením a každý z nich verí, že dokáže osloviť čo najviac ľudí zo svojej cieľovej skupiny. “Fandí mi veľa mladých ľudí, ktorí sa stále učia a spoznávajú svet. Verím, že je dôležité im odovzdať pozitívny príklad a ukázať im, že pomáhať treba. Čo dáš, to sa ti vráti. Verím, že to tak funguje a preto ma teší, že môžem byť súčasťou tak dôležitej misie, akou je získavanie darcov kostnej drene na Slovensku, “ prezradila Dominika Mirgová. S radosťou podporil projekt aj herec Lukáš Latinák: “Má to zmysel, je to dobre vymyslené a vtipné. Verím, že sa zapojí čo najviac ľudí, aby sme dosiahli cieľ, ktorý sme si v rámci kampane stanovili. Ak máte slinu, sem s ňou.” Futbalový brankár Ján Mucha dodáva: “Okolo darcovstva kostnej drene existuje veľa mýtov a poloprávd, verím, že touto kampaňou okrem získania darcov, dokážeme vzbudiť záujem o túto tému. Zapojil som sa rád a verím, že môžem motivovať ďalších ľudí, aby sa zapojili tiež”.
    Registračný formulár ako aj viac informácií o kampani získate na stránke www.mateslinu.sk

     

    propagacny baner