Na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite (SPU) v Nitre riešia od januára 2012 projekt Vytvorenie systému schvaľovania, sledovania a periodického hodnotenia študijných programov, kód ITMS 26110230049. Bol predložený na základe výzvy v rámci Operačného programu Vzdelávanie prioritná os: 1. Reforma systému vzdelávania a odbornej prípravy, opatrenie 1.2 Vysoké školy a výskum a vývoj ako motory rozvoja vedomostnej spoločnosti. Financovaný je z Európskeho sociálneho fondu a Štátneho rozpočtu SR.
Cieľom projektu, ktorý sa bude realizovať do decembra 2013, je podporiť kvalitatívny nárast úrovne vzdelávania s cieľom dosiahnuť adaptáciu na aktuálne a perspektívne potreby vedomostnej spoločnosti. Špecifickým cieľom je implementácia inovatívnych modelov hodnotenia, monitoringu a zabezpečovania kvality v podmienkach SPU v Nitre.
Nosnou časťou projektu sú štyri aktivity zamerané na: 1. návrh a overenie systému priameho merania kvality vysokoškolského vzdelávania v študijnom programe (ŠP) medzinárodné podnikanie s agrárnymi komoditami, 2. návrh a overenie opatrení na zvýšenie kvality vysokoškolského vzdelávania v ŠP medzinárodné podnikanie s agrárnymi komoditami, 3. návrh a overenie opatrení k odstráneniu nerovnosti vo vzťahu vysokej školy k verejnosti týkajúcej sa vysokoškolského vzdelávania v ŠP medzinárodné podnikanie s agrárnymi komoditami, 4. návrh a overenie hodnotenia výsledkov opatrení na zvýšenie kvality vysokoškolského vzdelávania v ŠP medzinárodné podnikanie s agrárnymi komoditami, založeného na systéme priameho merania kvality vysokoškolského vzdelávania v uvedenom ŠP.
Cieľovou skupinou sú študenti štátnych, verejných a súkromných vysokých škôl.
Výstupom prvej aktivity bude analýza ŠP medzinárodné podnikanie s agrárnymi komoditami, koncepcia a model systému priameho merania kvality, informačný systém pre priame meranie kvality, užívateľský manuál, školenie hodnotiteľov a cyklus hodnotenia ŠP. Výstupom druhej bude vypracovanie štandardov kvality pre ŠP, vytvorenie komplexného návrhu opatrení zvyšujúcich kvalitu vzdelávania v ŠP, vytvorenie centra spolupráce, integrácia opatrení do ŠP na úrovni predmetov, vypracovanie upravených metód výučby, sylabov a pilotné overovanie. Výstupom tretej aktivity bude analýza súčasného stavu informovanosti verejnosti, vytvorenie špecifických nástrojov informovanosti (webový portál s digitálnym obsahom), overovanie opatrení, prieskum adresnosti informačných nástrojov. Výstupom záverečnej aktivity koncepcia cyklického hodnotenia ŠP a integrácie opatrení na zvýšenie kvality vzdelávania v ŠP a komplexná analýza zavedených systémov.
Renáta Chosraviová