e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home E-príloha Letná škola v Piešťanoch - Ako kvalitne učiť na vysokej škole?

    Letná škola v Piešťanoch - Ako kvalitne učiť na vysokej škole?

    E-mail Print

     Kvalita. Toto slovo v súčasnosti rezonuje vo všetkých obchodných či výrobných oblastiach, nevynímajúc ani pedagogicko-vzdelávací proces na univerzitách. Čo však znamená a  zahŕňa, na to sa snažíme prísť prostredníctvom našich skúseností a výsledkov.

    Prvá otázka, ktorá mi v tejto súvislosti napadla, či je kvalitnejší ten študent, ktorý má počas štúdia vynikajúci priemer alebo ten, ktorý dosahuje priemerné výsledky, ale v praxi ich všetky zužitkuje. Úloha pedagóga je v tomto smere nesmierne náročná. Pripravuje študentov do praxe, ktorí sa budú podieľať na rozvoji spoločnosti v rôznych oblastiach. Ako zabezpečíme to, že nebudeme produkovať iba kvantá nezamestnaných a do praxe nepoužiteľných absolventov, ale naopak, kvalitných expertov? Je to vôbec možné dosiahnuť s našimi schopnosťami a možnosťami, ktoré na univerzite ako pedagógovia máme? URČITE ÁNO! Ako pedagogický pracovník sa už takmer dva roky po skončení doktorandského štúdia snažím nájsť cestu ako neprehrať súboj KVALITA vs. KVANTITA. Vidím mnoho riešení a hľadám cesty ako neustále zlepšovať vyučovací proces. Jednou z nich bola aj letná škola v Piešťanoch s výstižným názvom Ako kvalitne učiť na vysokej škole?, ktorá sa konala v dňoch 1. - 9. júla. Cieľom programu zameraného na rozvoj pedagogických spôsobilostí bolo pomôcť začínajúcim učiteľom z rôznych vedných disciplín zlepšiť vyučovanie a skvalitniť vzdelávanie svojich študentov. Program mal účastníkov uviesť do koncepcie vzdelávania založenom na dôkazoch (evidence-based teaching) a koncepcie prepojenia výskumu s vyučovaním (Scholarship of Teaching and Learning – SOTL). Školenie zahŕňalo rôzne témy, napr. príprava kurzu a plánovanie vyučovacej hodiny, previazanosť jednotlivých súčastí kurzu, vyučovanie v malých a veľkých skupinách, hodnotenie študentov, tútorstvo, školiteľstvo a interakcia so študentmi, reflexívnosť a inovatívnosť vo vyučovaní, vybrané prístupy k vyučovaniu orientované na študentov, akademické písanie a plagiátorstvo, motivácia študentov, informačné technológie vo vyučovaní vrátane metód alternatívneho vyučovania či právne aspekty vyučovania na vysokých školách. Každý účastník školenia si zároveň pripravil a prezentoval projekt inovácie vlastného písania na základe poznatkov získaných na školení. Letná škola nám ponúkla vynikajúcu možnosť analyzovať vlastné vyučovanie a štúdium svojich študentov. Identifikovali sme prvky, ktoré neviedli k želaným výsledkom v učení sa študentov. Naši lektori: Matyas Szabo MA., Mgr. Joanna Renc-Roe MPhil., Eszter Simon PhD., Mgr. Gabriela Pleschová PhD., Vicky Davies PhD. , RNDr. Martin Plesch, PhD., ktorým patrí obrovská vďaka za snahu a úsilie, nám pomohli nájsť cestu k inováciám, ktoré by mali viesť k zlepšeniu kvality štúdia našich študentov. Samozrejme, je to dlhá cesta, ktorú my, pedagógovia, musíme prejsť, ako aj monitorovať všetky inovácie a kriticky reflektovať výsledky, ktoré z toho vyplynú. Držím preto palce nielen všetkým účastníkom letnej školy, ale aj všetkým pedagógom, ktorí aplikujú inovatívne metódy výučby, aby výsledky ich práce naplno odrážali KVALITU.

    Ing. Lenka Grešová, PhD., FZKI