e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home E-príloha Do pozornosti - nielen študentom

    Do pozornosti - nielen študentom

    E-mail Print

    telefonVäčšina sporov medzi telekomunikačnými operátormi a užívateľmi služieb vzniká z dôvodu neznalosti práv a povinností zo strany užívateľov služieb.

     

    1. Viete, že spoliehanie sa na informácie z reklamy a z rozhovoru s predajcom služieb vám v budúcnosti môže priniesť nedorozumenia s operátorom?

    Pred uzavretím zmluvy si dôkladne prečítajte zmluvu a oboznámte sa so všeobecnými podmienkami služby a s tarifou („cenníkom“). Vždy zvážte, či sa za nejakú výhodu zmluvne zaviažete využívať službu po určitý čas, lebo predčasné ukončenie zmluvy bude ťažšie a pravdepodobne aj drahšie.

    2. Viete, že telekomunikačný operátor má právo odmietnuť uzavrieť s vami zmluvu?

    Telekomunikačný operátor má zákonné právo odmietnuť uzavretie zmluvy o pripojení, ak: 1) jej poskytovanie na požadovanom mieste alebo v požadovanom rozsahu je technicky neuskutočniteľné..., 2) záujemca o ňu nedáva záruku, že bude dodržiavať zmluvu..., 3) záujemca nesúhlasí so všeobecnými podmienkami.

    3. Viete aké riziko nesiete telefonovaním a zasielaním SMS na súťaže a neznáme čísla?

    Pred zapojením sa do rôznych súťaží a hlasovaní sa vopred oboznámte s podmienkami, aby ste neboli nemilo prekvapení účtom. Ak sa nechcete stať obeťami podvodu, tak na zmeškané hovory z neznámych čísel zásadne neodpovedajte.

    4. Viete, ako postupovať, keď operátor zašle nesprávne vyúčtovanie alebo poskytuje službu nekvalitne?

    Využite zákonné právo uplatniť si reklamáciu. Reklamáciu si je možné uplatniť u telekomunikačného operátora v lehote a spôsobom, ktoré sú upravené v reklamačnom poriadku operátora. Reklamačný poriadok je súčasťou všeobecných podmienok služby. Pozor, reklamácia vo veci prešetrenia úhrady však nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady! Telekomunikačný operátor má zákonné právo dočasne prerušiť alebo obmedziť poskytovanie verejnej služby z dôvodu nezaplatenia... V prípade, že nebudete spokojní so spôsobom vybavenia reklamácie, máte možnosť obrátiť sa na Telekomunikačný úrad SR. Jeho snahou je spor urovať a dosiahnuť zhodu medzi operátorom a užívateľom o predmete sporu. Úrad počas riešenia sporu nenahrádza činnosť súdu.

    5. Viete kedy môžete rozviazať zmluvu bez sankcií?

    Zmluvu o pripojení uzavretú na dobu neurčitú môžete vypovedať z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu. Odstúpiť od zmluvy o pripojení bez sankcií je možné len v zákonom definovaných dôvodoch.

    Bližšie informácie nájdete na www.teleoff.gov.sk v časti „Občania SR“.

    (Tento informačný materiál je súčasťou projektu vzdelávania koncových užívateľov telekomunikačných služieb.)

    TELEKOMUNIKAČNÝ ÚRAD Slovenskej republiky,
    Továrenská 7, P.O. BOX 18, 810 06 Bratislava 16
    Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) je národný regulátor a cenový orgán v oblasti elektronických komunikácií. TÚ SR sa pri svojej činnosti stretáva s tým, že medzi podnikmi ("telekomunikačnými operátormi") a koncovými užívateľmi služieb často vznikajú nedorozumenia, ktoré pramenia z neznalosti práv a povinností zo strany užívateľov služieb. Ďalšie nedorozumenia vznikajú nepremysleným konaním užívateľov a chybami na strane operátorov. Tieto nedorozumenia niekedy prerastajú do sporov. TÚ SR si uvedomuje dôležitosť prevencie, preto vzdeláva koncových užívateľov telekomunikačných služieb. Vzdelávanie širokej verejnosti prebieha najmä prostredníctvom internetu a masmédií. Vzdelávanie budúcich a začínajúcich užívateľov, t.j. žiakov a študentov prebieha aj formou riadených diskusií, prednášok...