Európska komisia 8. februára oficiálne oznámila víťaza súťaže o ekologické logo EÚ. Na elektronickom hlasovaní o troch finálových návrhoch sa za posledné dva mesiace zúčastnilo približne 130-tisíc osôb. Autorom víťazného návrhu je Dusan Milenkovic, študent z Nemecka, ktorého „eurolist“ získal 63 percent hlasov.
Od 1. júla 2010 sa týmto logom budú povinne označovať všetky predbalené ekologické výrobky, ktoré boli vyrobené v členských štátoch EÚ a spĺňajú požadované normy. V prípade dovážaných výrobkov je jeho použitie nepovinné. Okrem označenia EÚ sa budú môcť používať iné súkromné, regionálne či celoštátne logá.
„Súťaž upriamila pozornosť na problematiku ekologických potravín a priniesla nám logo, ktoré je pre každého ľahko rozpoznateľné. Ide o príjemný, elegantný dizajn a teším sa, že od júla tohto roku budem môcť nakupovať výrobky označené týmto logom,“ povedala na margo súťaže Mariann Fischer–Boellová, eurokomisárka pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka. Víťazné logo je výsledkom celoeurópskej súťaže, na ktorej sa mohli zúčastniť študenti umenia a dizajnu. Takmer tritisícpäťsto návrhov posúdila porota zložená z medzinárodne uznávaných osobností. Tri najlepšie boli uverejnené na stránke súťaže www.ec.europa.eu/organic-logo a rozhodlo sa o nich elektronickým hlasovaním, ktoré sa skončilo 31. januára.
(Omnimedia Public Relations)
Víťazné logo, ktorého autorom je nemecký študent Dusan Milenkovic.
Foto: archív