e-poľnohospodár

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
spravodajca Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre
  • porn - instagram takipci satin al - film izle - titan jel - hyundai kia yedek parca - instagram takipci satin al - konya escort - Lipo Magnet - ankara evden eve nakliyat - İllegal bahis sitesi
  • Home E-príloha Nové logo na označovanie ekologických výrobkov

    Nové logo na označovanie ekologických výrobkov

    E-mail Print

    logoBIO21Európska komisia 8. februára oficiálne oznámila víťaza súťaže o ekologické logo EÚ. Na elektronickom hlasovaní o troch finálových návrhoch sa za posledné dva mesiace zúčastnilo približne 130-tisíc osôb. Autorom víťazného návrhu je Dusan Milenkovic, študent z Nemecka, ktorého  „eurolist“ získal 63 percent hlasov.

    Od 1. júla 2010 sa týmto logom budú povinne označovať všetky predbalené ekologické výrobky, ktoré boli vyrobené v členských štátoch EÚ a spĺňajú požadované normy. V prípade dovážaných výrobkov je jeho použitie nepovinné. Okrem označenia EÚ sa budú môcť používať iné súkromné, regionálne či celoštátne logá.

    „Súťaž upriamila pozornosť na problematiku ekologických potravín a priniesla nám logo, ktoré je pre každého ľahko rozpoznateľné. Ide o príjemný, elegantný dizajn a teším sa, že od júla tohto roku budem môcť nakupovať výrobky označené týmto logom,“ povedala na margo súťaže Mariann Fischer–Boellová, eurokomisárka pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka. Víťazné logo je výsledkom celoeurópskej súťaže, na ktorej sa mohli zúčastniť študenti umenia a dizajnu. Takmer tritisícpäťsto návrhov posúdila porota zložená z medzinárodne uznávaných osobností. Tri najlepšie boli uverejnené na stránke súťaže www.ec.europa.eu/organic-logo a rozhodlo sa o nich elektronickým hlasovaním, ktoré sa skončilo 31. januára.

    (Omnimedia Public Relations)

    logoBIO21

    Víťazné logo, ktorého autorom je nemecký študent Dusan Milenkovic.

    Foto: archív