O MARKETINGOVEJ SÚŤAŽI TRH Inovované prístupy k vzdelávaniu

Friday, 14 January 2005 21:13 Dušan Šimo Poľnohospodár 8/49
Print
Katedra manažmentu a marketingu FEM zodpovedne a kreatívne pristupuje k vzdelávaniu študentov. Zabezpečuje spolu 18 predmetov, ktoré sa vyučujú vo všetkých formách štúdia na všetkých fakultách. Vo vybraných predmetoch sa úspešne osvedčili prípadové štúdie a programové produkty na podporu výučby cez PC.

Dobrý ohlas u študentov mala marketingová súťaž "TRH", ktorá sa organizovala v rámci predmetu agrárny marketing počas uplynulého zimného semestra. Podstatou programového produktu, ktorý bol na katedre vytvorený, je marketingová filozofia podnikania fiktívnych firiem pri predaji oleja. Študenti modelujú rozhodujúce nástroje podnikania výrobok - predaj, cena, kapitálové investície, marketing a vývoj a výskum. Ako vrcholoví manažéri rozhodujú o vopred uvedených nástrojoch s cieľom vyprodukovať čo najväčší celkový zisk. Do súťaže, ktorú sme nazvali MARS SUPER OIL LIGA sa zapojili študenti 5. ročníkov odboru podnikový manažment a medzinárodný obchod, 4. ročníka odboru ekonomika poľnohospodárstva a 5. roč. FEŠRR.

Spolu súťažilo 40 virtuálnych firiem, to je 215 študentov. Zo základných kôl postúpilo 11 firiem, postupne sa do finále prepracovali firmy SLOVOIL a BAJSA. Víťazom sa stala firma SLOVOIL, ktorú reprezentovala Lenka Tkáčová, Igor Lipták, Jaromír Drobňák a Vojtech Miliczký. Na druhom mieste sa umiestnila firma BAJSA, ktorú reprezentovala Andrea Dudášová, Branislav Skladan, Juraj Ševčík a Slavomír Pavúk. Finalisti sa tešia na skúšku z agrárneho marketingu, kde budú prezentovať získané marketingovo-manažérske schopnosti.

Prof. Ing. DUŠAN ŠIMO, CSc.