Rozšírte možnosti svojho podniku

Friday, 01 February 2008 09:47 Renáta Chosraviová Poľnohospodár 9/52
Print
marketing9RECENZIA

Marketing patrí k základným úlohám podniku, fungujúceho v trhovom prostredí. Rozmach globalizácie v posledných rokoch rozširuje uvedenú požiadavku o aspekt internacionálneho rozmeru.

Do popredia sa dostáva otázka čo najefektívnejšieho vykonávania marketingových činností, bez ohľadu na teritoriálne ohraničenie ich pôsobenia. Problematike marketingu, medzinárodnej a globálnej marketingovej stratégii a komunikácii, ako aj definovaniu medzinárodného podnikateľského prostredia i charakteristike druhov výskumu v medzinárodnom marketingu sa venuje aj učebnica pod názvom Medzinárodný marketing, ktorú vydala SPU. Autorkou je doc. Dr. Ing. Elena Horská, ktorá pôsobí na Katedre marketingu FEM od roku 1995.

Učebnica je určená najmä študentom FEM, podnikateľom, záujemcom z radov manažérov a tým, ktorí podporujú zámery internacionalizácie hospodárskeho života. "Marketingové aktivity sú ovplyvňované prostredím, v ktorom sa uskutočňujú. Ak chce podnik adaptovať určitý produkt pre cieľový zahraničný trh, vyžaduje si to, aby spĺňal rôzne regionálne špecifiká, bol v súlade s lokálnym prostredím a zodpovedal potrebám a požiadavkám miestnych zákazníkov. Výrobcovia sa prispôsobujú zákazníkovi na opačnej strane zemegule, vo vnútri rozsiahlych nadnárodných spoločností sa presadzuje medzikontinentálna deľba práce a na konkrétnych národných pracoviskách vznikajú medzinárodné pracovné tímy. V učebnici uvádzam množstvo príkladov na objasnenie a ilustrovanie teoretických aspektov medzinárodného marketingu," hovorí autorka, ktorá zároveň vyslovuje poďakovanie za odborné rady oponentom, prof. Dagmar Lesákovej a prof. Jaroslavovi Ďaďovi.

Publikácia je vhodne doplnená tabuľkami, schémami, citáciami a zaujímavými postrehmi.

-rch-