RECENZIA: Marketingové prístupy k výrobe, obchodu a spotrebe zemiakov na Slovensku a v krajinách EÚ

Friday, 04 March 2011 12:55 Renáta Chosraviová Poľnohospodár 12/55
Print

55-12recenzia4Zemiaky majú významné postavenie na trhu s poľnohospodárskymi produktmi a potravinami. Sú významnou zložkou potravy a vplývajú na zdravie človeka, preto by nemali chýbať v jedálničku slovenskej rodiny.

Zámerom autorov monografie, Ing. Patrika Rovného, PhD., prof. Ing. Ľudmily Nagyovej, PhD., doc. Dr. Ing. Jozefa Goliana, Ing. Romana Réckeho a Ing. Dušana Dobáka, je predstaviť komplexný pohľad na všetky stupne marketingovej vertikály vo vzťahu výrobný podnik až zákazník, vývoj trhu zemiakov a zemiakových výrobkov na Slovensku v období rokov 1989 až 2009, analyzovať jednotlivých účastníkov marketingovej vertikály, zhodnotiť ekonomickú efektívnosť výroby zemiakov na Slovensku, poukázať na dotačnú politiku pri komodite zemiaky, ako aj charakterizovať spotrebiteľské správanie na trhu s touto komoditou na Slovensku. Autorský tím venoval  pozornosť aj hygienickým požiadavkám na skladovanie zemiakov, legislatíve na podporu trhu na národnej a európskej úrovni. Závery publikácie môžu slúžiť na zatraktívnenie výroby a výrobkov zo zemiakov na Slovensku, v súčasnosti stratového odvetvia rastlinnej výroby. Monografia vyšla vo Vydavateľstve SPU a je doplnená tabuľkami, grafmi a obrázkami.

             –rch-